סגור
SVB סיליקון ואלי בנק
SVB. הבנק קרס, הכסף הוחרם (Photo: REUTERS/Dado Ruvic)

לקוחות של SVB באיי קיימן שהפסידו את כספם ניצחו בבית המשפט

לקוחות הבנק החזיקו פיקדונות בסכום של 38 מיליון דולר בסניף באיי קיימן. לאחר הקריסה הוחרם הכסף על ידי תאגיד ביטוח הפיקדונות האמריקאי. פסיקה של בית המשפט במדינה עשויה לסייע להם לקבל את כספם בחזרה

לקוחות סיליקון ואלי בנק (SVB) שקרס, שחשבונות הבנק שלהם שהוחזקו באיי קיימן נמצאו בסכנת חיסול, זכו בפסיקה של בית המשפט שעשויה לעזור להם לקבל בחזרה את כספם. בית משפט באיי קיימן אישר אתמול עצומה שבאה להחיות לזמן מוקצב את הסניף המקומי של SVB, כך אמר פול קנדי, שותף בחברת עורכי הדין קמפבלס, שהגישה את העצומה והשתתפה בשימוע. העצומה הוגשה ב-13 ביוני מטעם לקוחות SVB שהחזיקו בפיקדונות בסכום של 38 מיליון דולר לפני קריסת הבנק בחודש מרץ.
הכסף הוחרם על ידי תאגיד הביטוח הפדרלי (FDIC), שערב לכספי הבנק שהוחזקו בתוך ארה"ב, אך לא מחוצה לה. כך כאשר לקוחות SVB באיי קיימן בדקו את חשבונותיהם, הם גילו שהם נמחקו לפתע. אותם לקוחות עדיין תכננו להחזיר הלוואות שלקחו מהבנק, כיוון שהוא נמצא כעת בבעלות פירסט סיטיזנס - בנק אזורי גדול שרכש את הלוואות SVB בשלהי מרץ. אך הכסף שיועד לתשלום החובות נמצא בחשבונות בנק באיי קיימן, לדברי הלקוחות.
לקוחות הבנק בקיימן מאמינים שהפסיקה מגדילה את הסיכוי שלהם לקבל בחזרה חלק מכספם מתאגיד הביטוח הפדרלי. בעצומה הם טענו ש"צודק והוגן" שהסניף המקומי של SVB יפורק בצורה מסודרת בשל אי יכולתו לשלם חובות. רבים מאותם לקוחות הם קרנות יזמות הון מהונג קונג וסין.
בית המשפט באיי קיימן אישר גם מינוי שני מפרקים שיחלו לבדוק דרכים לאתגר את החלטת ה-FDIC לקטלג את בעלי הפיקדונות מאיי קיימן כבלתי מבוטחים. "אנו רואים זאת כתוצאה טובה מאוד עבור לקוחות הבנק באיי קיימן, שלא יוצגו עד כה בידי בעל משרה רשמית שיכול לפעול מטעמם", כך אמר קנדי.
רשות הכספים של איי קיימן - הרגולטורית הפיננסית הראשי של האיים - שוקלת כעת גם אפשרויות משפטיות נוספות, כך על פי "הוול סטריט ג'ורנל". אנדרה איבנקס, שר השירותים הפיננסיים של האיים, פגש על פי דיווחים חלק מהלקוחות בהונג קונג. ל-SVB היו סניפים גם בגרמניה ובקנדה שאמנם לא נתנו הלוואות, אך כן שמרו על פיקדונות. הייתה לו גם שלוחה בבריטניה, שנרכשה על ידי HSBC ב-10 במרץ השנה תמורת 8.5 מיליארד דולר.