סגור
שקל דולר שקלים דולרים מט"ח
שטרות שקלים ודולרים (צילום: Igal Vaisman / Shutterstock)

ברקע המתיחות הביטחונית: הדולר מטפס ל-3.76 שקלים

הדולר עולה מ-3.74 שקלים, היורו נסחר סביב 4 שקלים; בשווקים ממתינים לראות האם ומתי תגיב ישראל למתקפה האיראנית; מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ ב-0.6% - מעל תחזיות השוק לעלייה של 0.5%

הדולר שומר על רמתו הגבוהה בשוק המט"ח המקומי, ברקע הדריכות הבינלאומית בנוגע לתגובה צבאית של ישראל למתקפה האיראנית. הדולר נסחר סביב 3.76 שקלים - מטפס מ-3.74 שקלים. היורו נסחר ברמה של 4 שקלים.
בשווקים הבינלאומיים נסחרים הדולר והיורו ביציבות ברמה של 1.062 דולר ליורו.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הודיעה אתמול שמדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ ב-0.6%. מדובר בהפתעה לרעה, שכן הצפי היה לעלייה של 0.5%. ב-12 החודשים האחרונים עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.7%, זאת לעומת עלייה של 2.5% בסוף חודש פברואר.
עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפים הבאים: שונות (3.5%), הלבשה והנעלה (2%) ותרבות ובידור (1.5%). ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי ירקות ופירות טריים (3%).
מי שתרם כ-0.2% לעלייה הכללית הוא סעיף הסיגריות וטבק שעלה בשיעור של 7.1%, וזאת כתוצאה של הטלת המס על הסיגריות על ידי הממשלה בכדי להגדיל את ההכנסות ממסים ולהקטין את הגירעון. סעיף שירותי הדיור בבעלות דיירים אחראי על עלייה של כ-0.1% מהמדד הנוכחי. למרות שהעלייה בסעיף זה אינה עצומה (0.7%) הרי שהשפעתו על המדד משמעותית מאוד בשל גודלו בתוך סל הצריכה הביתי. סעיף אחר שתרם למגמה כולל את ההתייקרות המשמעותית (כ-7%) של ההארחה ונופש וטיולים בארץ.
מחירי הדירות (שאינם נכללים במדד) עלו בשיעור של 1%, בחודשים ינואר-פברואר לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים דצמבר 2023–ינואר 2024.