סגור
מטהר אוויר מנטרל נגיף קורונה של אורה סמארט אייר
מטהר אוויר מנטרל נגיף קורונה של אורה סמארט אייר (צילום: נעם ילין)

מפתחת טכנולוגיית חיטוי האוויר מתמזגת: המניה טסה אך המשקיעים בהפסד גדול

אורה סמארט אייר נרכשת ע"י חברת Molekule האמריקאית, ובעלי המניות של אורה יקבלו 10.37% ממניות מולקול בשווי 28 מיליון שקל; אך ביוני 2021 הונפקה אורה בשווי 132 מיליון שקל; בכך המשקיעים בהנפקה מפסידים יותר מ-80%

אורה סמארט אייר, שפיתחה טכנולוגיה לחיטוי אוויר, מתמזגת לחברת מולקול האמריקאית. Molekule תרכוש את מניות אורה אייר בעסקת מניות שבה יקבלו בעלי המניות של אורה אייר 10.37% ממניות מולקול שנסחרת בשווי 74 מיליון דולר.
המשמעות היא שבעלי המניות של אורה יקבלו מניות בשווי כ-8 מיליון דולר בלבד (28 מיליון שקל). שווי זה די עצוב לעומת השווי בו הונפקה אורה אייר ביוני 2021 בבורסה בתל אביב. החברה גייסה 35 מיליון שקל לפי שווי 132 מיליון שקל (שווי 167 מיליון שקל אחרי הכסף) ובהמשך עלתה לשווי 236 מיליון שקלים.
המשקיעים בהנפקה מפסידים יותר מ-80%, ועבור מניותיהם יקבלו מניות של מולקול. מניית אורה אייר עולה בשעה זו ב-72% בבורסה בתל אביב מאחר שהחברה נסחרת בשווי 21 מיליון שקל בלבד.
מולקול עוסקת בתחום איכות האוויר ובכלל זה פיתוח, ייצור ושיווק מערכות טיהור אוויר ומוכרת בכ-45 מיליון דולר בשנה. אורה אייר רכבה על מגיפת הקורונה כשהעולם שיווע לאוויר נקי בחללים סגורים, אבל עם שוך המגפה פג הקסם שלה.
אורה סמארט אייר (Aura Smart Air) עוסקת בפיתוח, שיווק ותפעול פלטפורמות ומוצרים לטיהור אוויר וניטור אוויר בסביבה תוך-מבנית דוגמת בתים פרטיים, משרדים, מבנים ציבוריים, מלונות, בתי אבות, בתי ספר, בתי חולים וכלי תחבורה להסעת המונים.
אורה הוקמה בשנת 2018 על-ידי האחים אביעד (35) ואלדר (40) שניידרמן, שמכהנים היום בחברה. הצעיר בתפקיד המנכ"ל, והמבוגר כסמנכ"ל הטכנולוגיות. האחים הם גם בעלי השליטה בחברה, עם החזקה של כ-36.5% ממניותיה בחלקים שווים. בין המשקיעים בחברה יונתן קולבר מבעלי פייבר, ברק רוזן ואסי טוכמאייר בעלי ישראל קנדה, וכיו"ר מכהן יובל ברונשטיין שהיה מנכ"ל קבוצת עזריאלי, וסביר להניח שכולם סבלו מהירידות במניה.
לפני חודש התמזגה מולקול עם חברת AeroClean ואורה משלימה את המיזוג לשלוש חברות שמשלימות זו את פעילותה של זו. הטכנולוגיה של Aura Air צפויה להיות מוטמעת במגוון המוצרים של שלושת החברות שהתמזגו, ותשפר את יכולות ה-IOT של כלל המוצרים.