סגור
אורן הולצמן מנכ"ל IL MAKIAGE
אורן הולצמן, מנכ"ל איל מקיאג' (צילום: באדיבות איל מקיאג')

החברה האם של איל מקיאג' הולכת להנפקה בנאסד"ק

אודיטי הישראלית צפויה להיסחר תחת הסימון ODD; החברה הגיעה להכנסות של 500 מיליון דולר בשנה שעברה, ולא מסרה פרטים אודות ההנפקה המתוכננת; המייסד והמנכ"ל הוא אורן הולצמן, שמכר לאחרונה יחד עם זרוע ההשקעות של לואי ויטון כ-7% ממניות החברה לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר

חברת הביוטי והטק הישראלית אודיטי (Oddity), שהיא החברה האם של איל מקיאג' ושל Spoiled Child, מתכוונת לבצע הנפקה בנאסד"ק, שם תיסחר תחת הסימון ODD - כך נודע היום (ו'). אודיטי הגיעה להכנסות של 500 מיליון דולר בשנה שעברה, ולא מסרה פרטים כלשהם לגבי ההנפקה המתוכננת.
אודיטי מתכוונת לצאת להנפקה בעקבות סימנים ראשונים של התאוששות בשוק זה עם ההנפקה המסקרנת של רשת המסעדות הים תיכוניות Cava שריכזה הרבה עניין בשבוע שעבר עם זינוק של יותר מ-100% במניה ביום המסחר הראשון לשווי של כמעט 5 מיליארד דולר.
אודיטי נוסדה ב-2018 על ידי האחים אורן הולצמן ושירן הולצמן-אראל, והיא משתמשת בין היתר במידע על בסיס בינה מלאכותית כדי לפתח מותגים ולספק המלצות מותאמות ללקוחות. בעבר מסרה החברה כי הכפילה את הכנסותיה בכל שנה מאז 2018. המותג Spoiled Child בבעלותה רשם מכירות בסך 48 מיליון דולר בשנתו הראשונה. איל מקיאג' נחשבת לחברת הביוטי אונליין הגדולה בארה"ב כיום.
לאחרונה פורסם בכלכליסט כי הולצמן וקרן L Catterton, זרוע ההשקעות של לואי ויטון LVMH, מכרו ב־100 מיליון דולר כ־7% ממניות אודיטי. שווי החברה בעסקה עמד על כ־1.5 מיליארד דולר. הרוכשים הם קרן ההשקעות של מייקל דל, מייסד חברת המחשבים DELL האמריקאית, ו־Billie Gifford, קרן השקעות אירופית שמנהלת 234 מליארד דולר. לאחר העסקה מחזיק הולצמן בכ־51% ממניות החברה, לואי ויטון בכ־30%, והיתר בידי יתר בעלי המניות פרנקלין טמפלטון, דל ואחרים.
הולצמן, רואה חשבון בהשכלתו, בעל השליטה ומי שמנהל את החברה, רכש את איל מקיאג' בשנת 2013 (כשהיה בן 30 בלבד) ב־11 מיליון שקל ועם חובות של 45 מיליון שקל. ב־2018, כשנה לאחר ההשקעה של תאגיד לואי ויטון, הושקה איל מקיאג' בארה"ב כמותג אונליין.
לאיל מקיאג' מטה בניו יורק, מרכז פיתוח בתל אביב, ומעבדת ביו־טכנולוגיה בבוסטון. היא מעסיקה כ־300 עובדים, וזרוע הטכנולוגית של החברה מעסיקה כ־40% מעובדי החברה.