סגור

יו"ר אל על, דוד ברודט, התפטר מתפקידו

לדברי מקורות באל על, ההתפטרות היתה צפויה, "ברודט המתין לאישור מתווה הסיוע של המדינה, שהתקבל לפני כשבועיים, וכן לרגיעה במצב הביטחוני". לפני שבוע אישרה רשות החברות את היתר השליטה של קני רוזנברג בחברת התעופה

יו"ר דירקטוריון אל על דוד ברודט התפטר מתפקידו אחרי פחות משנה. מקורות בחברה אמרו כי ההתפטרות של ברודט היתה צפויה, וכי הוא המתין לאישור מתווה הסיוע של המדינה לחברה, שהתקבל לפני כשבועיים, וכן לרגיעה במצב הביטחוני. ברודט נכנס לתפקידו באוקטובר 2020.
במכתב ששלח לדירקטוריון כתב ברודט: "הצטרפתי לאל על בגלל מצבה החמור מתוך הכרה בחשיבותה כחברת התעופה הלאומית של ישראל. אל על היא נכס אסטרטגי מהותי ביותר למדינת ישראל, במיוחד לנוכח העובדה שהתעבורה האווירית היא כמעט הדרך היחידה לכניסה ויציאה של נוסעים מישראל ואליה, ואל על פועלת תמיד גם במצבים בהם חברות התעופה הזרות דוממות. ראיתי חובה וזכות להצטרף לאל על בשעתה הקשה, להיות שותף במאמץ האדיר להבטיח את הישרדות החברה בימים בהם נסגר העולם לתעופה אווירית ולהכין אותה להתאוששות שאחרי המשבר. לא הסתרתי, ואף אמרתי, כי באתי ל'שירות מילואים'. ביני לביני קבעתי לי יעדים, ואני שמח לומר שהם הושגו בהתאמה. תקופת 'שירות המילואים' שלי באה מבחינתי לסיומה".
לפני שבוע אישרה רשות החברות את היתר השליטה של הבעלים החדשים בחברה קני רוזנברג. האישור הסדיר את הצטרפותו של קני, אביו של אלי רוזנברג, כבעלים משותף יחד עם בנו. ביום חמישי האחרון הצטרף קני רוזנברג לדירקטוריון החברה.
1 צפייה בגלריה
דוד ברודט על רקע מטוס אל על בואינג 777-200 נתב"ג
דוד ברודט על רקע מטוס אל על בואינג 777-200 נתב"ג
דוד ברודט על רקע מטוס של אל על
(צילום: רויטרס)
החברה פרסמה בסוף השבוע שעבר את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2021, ולפיהם בעקבות הקורונה והסגר השלישי שחל בפברואר השנה צנחו הכנסות החברה ב-64% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-116.8 מיליון דולר. החברה חייבת 217 מיליון דולר לרוכשי כרטיסים.
לפני שבועיים אישרה הממשלה את מתווה הסיוע של משרד האוצר לאל על, שגובש בעקבות משבר הקורונה. בגין ההסכם עם אל על תשלם המדינה כ-210 מיליון דולר (685 מיליון שקל) ל-20 שנה לעומת תשלום של כ-90 מיליון שקל בשנת 2019. התשלום של המדינה מהווה רכישה של כרטיסי טיסה עבור עובדי מערך אבטחת התעופה לתקופה של 20 שנה. סכום זה לא ישתנה אף אם יהיה שינוי בהיקף הכרטיסים הנדרש בהתאם להנחיות הביטחון.
משרד האוצר התנה את העברת הסכומים לחברות בכך שגם בעלי המניות יתרמו לחיזוק היציבות הפיננסית של החברות. על כן במסגרת המתווה בעלי אל על יבצעו הנפקת מניות בגובה 105 מיליון דולר ויתחייבו לקנות בין 50 ל-70 מיליון דולר מהמניות. שאר המניות יימכרו לציבור. בנוסף לכך הנהלת אל על תתחייב להימנע ממשיכת דיבידנדים בחמש השנים הקרובות.