סגור

רשות המסים האמריקאית: זקוקים לסמכויות חדשות כדי למסות את הביטקוין

נציב הרשות בקונגרס: "מאתגרים אותנו יום-יום"; לדבריו, נדרש היתר לאיסוף מידע ונתונים קריטיים בנוגע למטבעות הדיגיטליים

רשות המסים האמריקאית (IRS) אינה יודעת כיצד למסות את מטבעות הקריפטו, או לפחות כיצד לבצע בדיקות שיצביעו על השימוש בו. כך טען אמש (ג') נציב הרשות בקונגרס. לדבריו, הרשות זקוקה לסמכויות חדשות כדי לפקח על השוק הזה ועל משתמשי ומשקיעי הקריפטו.
"מאתגרים אותנו יום-יום", אמר צ'רלס רטיג לוועדת הפיננסים של הסנאט, שדנה אתמול בנושא. על פי דיווח של סוכנות בלומברג, רטיג דרש בעיקר סמכות לאסוף מידע ונתונים שלדבריו קריטיים כדי לבצע את תפקידו. "אנו זקוקים להוראה ברורה מהקונגרס", דרש רטיג.
2 צפייה בגלריה
צ'רלס רטיג ראש רשות המסים ב ארה"ב
צ'רלס רטיג ראש רשות המסים ב ארה"ב
צ'רלס רטיג, ראש רשות המסים בארה"ב
(רויטרס)
ממשל ביידן הציע לאחרונה לדרוש מבורסות קריפטו, מברוקרים ומחלפנים להעביר מידע על לקוחותיהם, גם אם מדובר במשקיעים זרים. הממשל גם דורש מעסקים לדווח על קבלת מטבעות קריפטו בערך של מעל 10 אלף דולר. לדברי רטיג, ערכו הנוכחי של שוק מטבעות הקריפטו מגיע לכ-2 טריליון דולר.
"רוב המטבעות האלה מיועדים להישאר מתחת לרדאר שלנו", הוסיף רטיג. עד כה ברשות מנסים לקבל מידע דרך צווים לצד שלישי - כדי שידווחו על משתמשים ללא חשיפה של שמם או פרטיהם.
לא ברור אם הדברים של רטיג נאמרו כי הוא מעוניין להגדיל את התקציב של הרשות ואחת הדרכים היא כמובן למצוא "אויב" בעל שם - מטבעות הקריפטו, או אם אכן מצפים שם ששוק הקריפטו יכפיף את עצמו לחוקים הפדרליים. עד כה מטבעות קריפטו הוכיחו שקשה מאוד למסות או לעקוב אחרי בעליהם, גם אם קל יחסית לעקוב אחר הכסף עצמו.
2 צפייה בגלריה
ביטקוין דולרים מטבע וירטואלי קריפטו כסף
ביטקוין דולרים מטבע וירטואלי קריפטו כסף
ביטקוין
(צילום: גטי)
לאחרונה חשף ה-FBI שכ-2.3 מיליון דולר ששולמו ככופר להאקרים על ידי קולוניאל פייפליין (Colonial Pipeline) לפני כחודשיים הוחזרו לחברה. ב-FBI הצליחו לחדור לארנק הקריפטו של ההאקרים לאחר שהאחרונים הסתפקו בסיסמה קלה יחסית לניחוש, או כך לפחות טענו אנשי החוק.
כך או כך, זה מעיד על הקושי הרב שבהשגת המידע על זהות בעלי הכסף, שכן רוב ארנקי הביטקוין פועלים באופן אנונימי לחלוטין. עם זאת, חשוב להדגיש שבעלי המטבעות מוגנים עד לגובה ההשקעה של בורסת הקריפטו שלהם, או של שירות הארנק באבטחת מידע והגנה מפני פריצות סייבר.