סגור
חיפוש

Wix מעלה את תחזית ההכנסות השנתית, אך גם ההפסדים מעמיקים

סיימה את הרבעון עם הכנסות של 304 מיליון דולר, עלייה של 41% מול הרבעון המקביל; הגידול נבע מהקמת חנויות אינטרנט שכוללות פתרונות תשלומים; החברה אף העלתה את תחזית ההכנסות השנתית ל-1.28-1.29 מיליארד דולר; יחד עם זאת, רשמה Wix הפסד רבעוני גדול מההפסד ב-2020 כולה

חברת וויקס Wix, שפיתחה פלטפורמה להקמה מהירה של אתרי אינטרנט, ממשיכה להנות ממומנטום חיובי. החברה הציגה דוחות כספיים טובים לרבעון הראשון של השנה ששיקפו המשך של קצב צמיחה מהיר ואף העלתה מעט את התחזית ל-2021 כולה.


וויקס סיימה את הרבעון עם הכנסות של 304 מיליון דולר, עלייה של 41% מול הרבעון המקביל וצמיחה של 7% בהשוואה לרבעון הקודם. בתמהיל ההכנסות בולט הגידול בפעילות של הקמת חנויות אינטרנט שכוללות פתרונות תשלומים. הכנסות פעילות העסקים (ביזנס סולושנס) הסתכמו ב-77.7 מיליון דולר, כמעט כפול לעומת הכנסות מפעילות זו בתקופה המקבילה ב-2020.

1 צפייה בגלריה
מטה חברת Wix וויקס תל אביב
מטה חברת Wix וויקס תל אביב
מטה חברת Wix וויקס תל אביב
(צילום: שאטרסטוק)

על רקע קצב הצמיחה הנוכחי, צופה וויקס כי ברבעון השני של השנה היא תגיע להכנסות של 308-312 מיליון דולר ותסיים את השנה כולה עם הכנסות של 1.28-1.29 מיליארד דולר, קפיצה של 30% מול 2020.
כתוצאה מכך היא גם מעלה מעט את התחזית לתזרים המזומנים מפעילות שיגיע ל-92-102 מיליון דולר, ממנו יוותר תזרים חופשי של 62-72 מיליון דולר בניכוי ההשקעה של וויקס בהקמת המטה שלה בגבול תל אביב-הרצליה. וויקס מתכננת להשקיע השנה 60 מיליון דולר בשיפור פלטפורמת התשלומים שלה ותמיכה בלקוחות המקימים חנויות בפלטפורמה שלה.
על אף התזרים החיובי מפעילות, הרווחיות ממשיכה להיות עקב האכילס של וויקס והבעיה הזאת אף החריפה ברבעון האחרון. לפי כללי החשבונאות GAAP רשמה החברה הפסד עצום של 121.8 מיליון דולר, אך גם בניכוי סעיפים רבים הפסד ה-NON-GAAP היה גבוה והסתכם ב-30.2 מיליון דולר או 54 סנט למניה.
הפסד זה גבוה יותר מההפסד שרשמה וויקס ב-2020 כולה. ההפסד הגבוה נובע בראש ובראשונה מהרחבת פעילות התשלומים והחנויות, משום ששם הרווחיות הגולמית נמוכה דרמטית מאשר בפעילות האתרים. כך שיעור הרווח הגולמי של וויקס נפל מ-71% מתוך ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 ל-62% בלבד ברבעון הראשון של השנה.
מעיק על הרווחיות גם סעיף ההוצאה בשיווק ומכירות שמהווה מחצית מההכנסות הרבעוניות. על רקע זה ההפסד התפעולי יותר מהוכפל ל-85.7 מיליון דולר ברבעון הראשון. לכל אלה נוספו הוצאות פיננסיות של 28 מיליון דולר שנבעו מהמרת אג"ח במרץ 2021. התזרים מפעילות החברה היה חיובי והסתכם ב-18.5 מיליון דולר.