סגור
חיפוש

ההפגזות והעצבנות בניו יורק לא פגעו בסימילרווב וגלובל־אי

שתי חברות הטכנולוגיה ביצעו הנפקות ראשונות דווקא ביום שבו שוגרו מאות טילים לישראל, ובוול סטריט התנהל מסחר תנודתי. גלובל־אי לא ביצעה הצעת מכר, כך שכל אחד משלושת המייסדים שווה על הנייר 200 מיליון דולר

חרף ההסלמה החריפה במצב הביטחוני בישראל ויום מסחר עצבני בניו יורק שלשום, הצליחו שתי חברות טכנולוגיה ישראליות להשלים את הנפקות המניות הראשונות שלהן, ושתיהן אף עשו זאת בקצה העליון של טווח המחירים.
הראשונה היא חברת ניתוח תעבורת האינטרנט סימילרווב (SimilarWeb), שגייסה 180 מיליון דולר לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר. השנייה היא גלובל־אי (GlobalE), חברת פינטק שמקלה על ניהול רכישות אונליין, אשר גייסה 375 מיליון דולר לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר. בשני המקרים מדובר בהנפקות במסלול IPO רגיל, ולא במיזוג לתוך חברת ספאק.

1 צפייה בגלריה
מימין: מייסד ומנכ"ל גלובל E אמיר שלכט, ומייסד ומנכ"ל סימילרווב אור עופר
מימין: מייסד ומנכ"ל גלובל E אמיר שלכט, ומייסד ומנכ"ל סימילרווב אור עופר
מימין: מייסד ומנכ"ל גלובל E אמיר שלכט, ומייסד ומנכ"ל סימילרווב אור עופר
(צילום: רותם כנעני)

המסחר בשתי המניות החל אתמול בערב (לפי שעון ישראל), וזאת ברקע עוד יום קשה בישראל ועצבנות מחודשת בוול סטריט לאחר פרסום נתוני מאקרו שהצביעו על קצב אינפלציה גבוה משמעותית מהצפוי.
"לא הרגשנו דבר מצד המשקיעים שדיברו איתנו אתמול", אמר אמיר שלכט, המנכ"ל ואחד המייסדים של גלובל־אי, "רבים שאלו אם הכל בסדר אצלנו, ובאחת משיחות הוועידה עם לונדון וניו יורק נאלצנו להפסיק באמצע כדי לרוץ לממ"ד. אבל זה לא השפיע על הצלחת ההנפקה. זה סימן לבגרות של תעשיית ההייטק המקומי ולחוסן שלה", הוסיף שלכט.
את הגיוס הובילו בנקי ההשקעות גולדמן זאקס, מורגן סטנלי וג'פריס, ובשונה ממרבית הנפקות הטכנולוגיה האחרונות, הוא לא כלל הצעת מכר, כאשר שלושת המייסדים — שלכט, שחר תמרי וניר דבי, שכולם מכהנים בתפקידי ניהול בחברה — שמרו על כ־5% כל אחד. על כן, כל אחד מהם שווה כעת על הנייר כמעט 200 מיליון דולר. יתר בעלי המניות הגדולים של גלובל־אי הם חברת השילוח DHL, חברת המסחר האלקטרוני הקנדית שופיפיי (Shopify), קרן ההון סיכון רד דוט של יורם אורון, קרן אייפקס בניהול זהבית כהן וקרן ויטרוביאן (Vitruvian) האמריקאית.
גלובל־אי, שפיתחה פתרון המאפשר לוקליזציה של רכישות באתרי מסחר אלקטורני, כגון מטבעות, שפה וטיפול במשלוחים והחזרות, יושבת בפתח תקווה ומעסיקה 290 עובדים. "אנחנו לא זקוקים להנפקה כדי לגייס עובדים או לצמוח, אף על פי שבכל רגע נתון יש לנו 40–50 משרות פתוחות, שכן יש לנו תזרים חיובי כבר יותר משנה. ההנפקה נועדה לחזק את המותג בעולם, וכספי הגיוס ישמשו לרכישות שישלימו וירחיבו את המוצר לכיוונים שונים", אמר שלכט, וציין גם את העובדה שהמייסדים החליטו בנפרד לא למכור מניות כעת: "אנחנו לא רואים בהנפקה אקזיט, אלא עושים אותה כדי להעמיק ולהמשיך בבניית החברה". גלובל־אי סיימה את 2020 עם הכנסות של 136 מיליון דולר ורווח נקי של 7.5 מיליון דולר. היא צופה הכנסות של כ־200 מיליון דולר ב־2021.
לעומת זאת, בסימילרווב היתה הצעת מכר לא גדולה של המייסד והמנכ"ל אור עופר, שמכר חלק מאחזקתו ונפגש עם 11 מיליון דולר. החברה מכרה 7.5 מיליון מניות והעניקה אופציה לרכישה של 1.125 מיליון מניות נוספות לחתמי ההנפקה. את ההנפקה מובילים ג'יי.פי מורגן, סיטי, ברקליס וג'פריס יחד עם אופנהיימר, וויליאם בלייר ו־JMP.
סימילרווב מעסיקה 576 עובדים, מתוכם 369 בישראל, 120 בארה"ב והיתר באירופה ואסיה. בעלי המניות הגדולים בה הם קרן ויולה צמיחה, שהראל בית און — אחד מהשותפים המייסדים בה גם מכהן כדירקטור — קרנות פרוסוס, אנגלו פיקוק וקרן ION בהובלת יונתן קולבר. ויולה ו־ION הובילו את גיוס הסקנדרי של 80 מיליון דולר שהשלימה סימילרווב בשנה שעברה, וגילי יוהאן מ־ION הצטרפה לדירקטוריון החברה. לפי התשקיף, ION השקיעה 40 מיליון דולר בעסקה לפי מחיר מניה של 8.2 דולר.
סימילרווב צומחת בקצב נאה, שקירב אותה להכנסות שנתיות של 100 מיליון דולר ב־2020, הרף המינימלי כיום לחברה שרוצה להנפיק בשיטה המסורתית. ההכנסות ב־2020 הסתכמו ב־93.5 מיליון דולר, והן משקפות צמיחה של 32%. בשורה התחתונה הפסידה סימילרווב 22 מיליון דולר בשנה שעברה לעומת הפסד של 17.7 מיליון דולר ב־2019.

מימין: מייסד ומנכ"ל גלובל־אי אמיר שלכט, ומייסד ומנכ"ל סימילרווב אור עופר