סגור
ביטקוין
ביטקוין (בלומברג)

לאחר שישה ימי עליות רצופים - הביטקוין נסחר מעל 43 אלף דולר

המטבע סגר אתמול את הראלי הארוך ביותר מאז חודש מאי, במהלכו רשם עלייה כוללת של 16%; ברקע, הסבירות הגבוהה לאישור קרנות סל על הביטקוין, לצד ההערכות כי הפד יחל להוריד את הריבית במחצית הראשונה של 2024

הביטקוין נסחר מעל ל-43 אלף דולר, לאחר הראלי הארוך ביותר במטבע הקריפטו מאז מאי האחרון. העליות הללו משקפות ככל הנראה את ההערכה כי בבנק הפדרלי המרכזי יבחרו לעבור בקרוב למדיניות מוניטארית מקלה. כך לפי דיווח בבלומברג.
מטבע הקריפטו הגדול ביותר סגר אתמול שישה ימי עליות רצופים, זינק ב-16% וחצה מחדש את סף ה-40 אלף דולר; מתחילת השנה קפץ שווי המטבע ב-163%, לאחר השנה הקשה של הקריפטו ב-2022.
העליות החזקות נובעות במידה רבה מהסבירות שהרגולטורים בארה"ב יאשרו את קרנות הסל הראשונות בביטקוין, ויסללו את הדרך למאגר משקיעים רחב יותר. בלאקרוק ופידליטי הן בין החברות הממתינות לקבלת תשובה לבקשה שלהן להשקת קרן סל על הביטקוין, כשלהערכת האנליסטים, האישור יתקבל עד ינואר.
העליות קשורות גם להערכה הגוברת כי בפד יחלו בהורדות ריבית במחצית הראשונה של 2024. לפי האנליסט טוני סיקמור מ-IG אוסטרליה, העליות במחיר הביטקוין הן תזכורת לכך שקריפטו "מגיב יותר לשינויים במדיניות הפד מאשר נכסים אחרים". בהתאם, עליות נרשמו גם בקרב מטבעות קריפטו נוספים.
גורם נוסף המשפיע על מחיר הביטקוין הוא ה'קיצוץ בחצי' המתוכנן בשנה הבאה -מספר המטבעות שכורי הקריפטו יקבלו עבור העבודה שלהם. המהלך שחל בכל ארבע שנים נועד בין השאר לשמור על היצע הביטקוין על 21 מיליון מטבעות. לאחר שלושת האירועים הקודמים לצמצום, מחיר המטבע עלה לשיאים חדשים.
"גורמי מיקרו ומאקרו חברו יחד למען הביטקוין", סיכם זאק פנדל, מנהל המחקר בקרן הקריפטו Grayscale Investments. במסחר הבוקר בלונדון עמד מחיר הביטקוין על 43,525 דולר, נמוך בכ-26 אלף מהשיא שנרשם ב-2021 של קרוב ל-69 אלף דולר.