עלייה חדה ברווחי אאורה; אטרקצ'י: "בפריפריה קל יותר למכור דירות"
חברת ההתחדשות העירונית מכרה 801 דירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה - עלייה של 22% ביחס לתקופה המקבילה ב-2024; בפרויקטים היקרים יותר, שאותם מגדירה אאורה "מהותיים", החברה לא מכרה אף יחידה ברבעון השלישי; בעל השליטה אטרקצ'י: "בגלל שיווק הקרקעות בשדה דב ומלחמות הקבלנים יש השנה חולשה בתל אביב"
חברת אאורה מכרה ברבעון השלישי של השנה 493 דירות, ובסך הכול בתשעת החודשים הראשיים של השנה מכרה 801 דירות – זינוק של 22% ביחס לתקופה המקבילה ב-2024, שבה מכרה 656 דירות.
חלק ניכר מהדירות שנמכרו ברבעון השלישי – 294 דירות – נמכרו בזכות מבצע אגרסיבי של אאורה עם מועדון "חבר" בפרויקט התחדשות עירונית בנתניה. אאורה הציבה לעצמה יעד שנתי של מכירת 1,300 דירות ב-2025, כך שכדי לעמוד בו עליה למכור עוד 499 דירות ברבעון הרביעי של השנה. היא היתה מתקשה לעמוד בו ללא המבצע ב"חבר".
הרווח הגולמי הרבעוני עמד על 112 מיליון שקל, זינוק של 40% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי הרבעוני עמד על 62.6 מיליון שקל – לעומת 47 מיליון שקל ברבעון המקביל. נכון למועד עריכת הדוח, ההון העצמי של החברה מסתכם ב-1.8 מיליארד שקל, לעומת 1.29 מיליארד שקל ב-2024.
השידרוג המהותי בתוצאות אאורה נובע בין היתר מאיחוד תוצאות מגידו נדל"ן, שאותה רכשה אאורה באפריל 2024 מרני צים, תמורת תמורת 280 מיליון שקל. מגידו - שהיא גם חברה מבצעת - מסייעת לאאורה בביצוע חלק מהפרויקטים שלה. "פעילות הביצוע עבור החברה חשובה במיוחד בעת הזו, כשבישראל קיים מחסור בקבלנים ופועלים, כך שהביצוע בתוך חברת אאורה מאפשר גמישות וניהול מו"מ מיטבי גם עם קבלני ביצוע אחרים", נכתב בדוח.
עוד נאמר בדוח, כי האסטרטגיה המוצהרת של החברה, השונה מחברות אחרות, היא דווקא "אי התמקדות באזור גאוגרפי". כלומר, פעילות הן באזורי ביקוש והן בפריפריה. החברה פעילה ב-60 רשויות מקומיות ומקדמת, יחד עם שותפים, 173 פרויקטים עם כ-80,000 יח"ד. היעד לסוף 2026 הוא 100,000 יח"ד.
כאמור, מתחילת השנה מכרה אאורה 801 יחידות דיור. פירוט נתוני המכירות לפי פרויקטים מגלה שהמקומות שבהם נמכרו הכי הרבה דירות הם בפריפריה הרחוקה והקרובה: "הסטריפ - רצועת העיר החדשה" בנתניה (294 יח"ד), "טריו - מגידו" מתחם 11 באופקים (130 יח"ד), "מגדלי הקצינים" בלוד (83 יח"ד), ומתחם 1 באופקים (75 יח"ד).
בשיחה עם כלכליסט הסביר יעקב אטרקצ'י, בעל השליטה באאורה, כי "בגלל שיווק הקרקעות בשדה דב ומלחמות הקבלנים יש השנה חולשה בתל אביב. אנחנו רואים גם שהמשקיעים התרחקו מהשוק. המצב כעת הוא שרוב תושבי ישראל לא יכולים לקנות דירות. בפריפריה, חולון, ראשון לציון, חדרה, לוד ורמלה, קל יותר למכור דירות. דירות במחיר של 3.0-1.5 מיליון שקל ניתן למכור בקלות. מעבר לזה – פחות. מי שמנסה למכור דירות שמחירן מעל 5 מיליון שקל תקוע".
הקושי במכירת דירות יקרות יחסית בא לידי ביטוי בנתוני המכירות המתייחסים לפרויקטים שאאורה מגדירה כ"מהותיים מאוד". ברבעון השלישי אאורה לא הצליחה למכור אפילו דירה אחת בפרויקט "אימג'ין" בגבעתיים (מחיר ממוצע למ"ר כ-42,000 שקל), בפרויקט "לינק" ביהוד (מחיר ממוצע למ"ר 35,000 שקל), בפרויקט "האורן" בקריית אונו (מחיר ממוצע למ"ר 31,000 שקל), ובפרויקט "אאורה ברמה"ש" (מחיר ממוצע למ"ר 31,200 שקל).































