ארבע שנים הספיקו לה: יוחננוף יוצאת מתחום הסטוק
רשת הקמעונאות שרכשה ב-2021 את השליטה בזול סטוק מוכרת את החזקותיה, 50.1% מהמניות, לחברה הפרטית 'שי עולמות בגליל' - תקבל בתמורה 48 מיליון שקל. העסקה תניב ליוחננוף הפסד של 4.7 מיליון שקל
החברה חתמה על הסכם למכירת כלל החזקותיה בזול סטוק (50.1%) ל'שי עולמות בגליל' - חברה פרטית בשליטת רונן גנון ושמואל אטיאס בתמורה ל- 48 מיליון שקל.
הקונה תרכוש 50% ואילו שני בעלי המניות הקיימים של זול סטוק, אדיר ונונו וסהר כוכבי, ירכשו כל אחד 0.05%. בעקבות המכירה צפויה יוחננוף לרשום הפסד הון של 4.7 מיליון שקל.
לאחר השלמת העסקה, לא תחזיק עוד יוחננוף במניות זול סטוק או חברות הקשורות אליה, אך תמשיך בפעילות עצמאית של ייבוא ושיווק קמעונאי של מוצרים לבית ומוצרים נלווים. זאת כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלה בתחום המכירות בקמעונאות.
השלמת המכירה כפופה, בין היתר, להתקיימות תנאים מתלים ובהם קבלת אישור הממונה על התחרות וקבלת אישורים לביצוע העסקה ממשכירים ובנקים.
יוחננוף קנתה את השליטה בזול סטוק בשנת 2021 בתמורה ל- 45 מיליון שקל, ומאז חילקה זול סטוק דיבידנדים בסכום כולל של 10 מיליון שקל, מתוכם הסתכם חלקה של יוחננוף בכ-5 מיליון שקל.
זול סטוק היא רשת הסטוק השניה בגודלה בישראל, המונה 83 חנויות, המתמחה במכירת מוצרים לבית במחירי דיסקאונט. מכירות זול סטוק, שהוצגו בדוחות יוחננוף, תחת מגזר "אחרים", הסתכמו ב- 2024 ב-144.9 מיליון שקל, עלייה של 6.7% ביחס ל- 2023, ואולם הרווח המגזרי ירד ב-26.5% ל-11 מיליון שקל.
במחצית הראשונה של 2025 הסתכמו מכירות המגזר ב- 73.4 מיליון שקל, לעומת 73.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המגזרי גדל במתינות ל-7.6 מיליון שקל לעומת 7.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
ניתן להעריך שיוננוף התקשתה להתמודד עם התגברות התחרות בענף, שבו פועלות רשתות סטוק רבות ות בפריסה ארצית, כדוגמת מקס סטוק, הסטוק, דן דיל, ורשתות בינלאומיות, כמו MINISO היפנית. בנוסף פועלות בתחום חנויות בודדות ורשתות מקומיות קטנות, בעלות מספר מצומצם של סניפים אשר מציעות תמהיל מוצרים דומה.
אתגר נוסף נוגע לכך שבתחום הפעילות של הסטוק יש עלייה משמעותית עקבית בשיעור הרכישות מאתרי אינטרנט, בעיקר אתרים בינלאומיים כדוגמת עלי אקספרס, אמזון ואי-ביי. כך גם מאתרים ישראלים כדוגמת סטוק אונליין; ביוחננוף ציינו כי אתרים אלו משפרים באופן תדיר את הממשק, זמן ואיכות המשלוח והשירות הניתן ללקוחות הקצה, ולפיכך, חלה עלייה מתמדת בשיעורי ובהיקפי הרכישה באמצעותם - ומהווים תחרות נוספת לזול סטוק.






























