סגור

שמעון לביא, לשעבר מפקד מחוז צפון במשטרה, מצטרף לשופרסל

מינוי משמעותי ראשון של האחים אמיר, בעלי השליטה החדשים ברשת: לביא, שעזב את המשטרה לאחר אסון מירון, יוביל את מערך הביטחון החדש של שופרסל - יגייס קציני ביטחון שיפעלו לצמצום בגניבות מהרשת

מינוי משמעותי ראשון בשופרסל תחת האחים אמיר: ניצב בדימוס שמעון לביא ימונה לפרויקטור הביטחון של הרשת ויעמוד בראש מערך הביטחון החדש שמוקם בימים אלה בחברה.
אחד היעדים המרכזיים של מערך הביטחון החדש להילחם בפחת הנוצר מהגניבות בשופרסל, שעומד על 300 מיליון שקל בשנה.
ניצב (בדימוס) לביא, ששימש מפקד מחוז צפון במשטרה בזמן האסון במירון, התפטר מתפקידו ועזב את המשטרה בעקבות האירוע. הוא שימש בשלבים מוקדמים יותר כקצין בילוש, ועשה שורה של תפקידים מבצעיים עד לתפקידו כמפקד המחוז.
האחים יוסי ושלומי אמיר, בעלי השליטה (24.9%) בשופרסל, מצפים מלביא להקים את המערך החדש, שיאפשר בקרה על הנעשה במאות אתרי החברה. המערך יתנהל במסגרת חטיבת ביטחון חדשה בשופרסל, שתגייס קציני בטחון ותכניס לשימוש אמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
לביא אמור לבחון במסגרת תפקידו את רמת האבטחה בכל המרכזים המשמעותיים של החברה שכוללים מרלוגים, מחסנים, מפעלים ומטה. לפי התוכנית הוא אמור להכין ״חליפת ביטחון״ מיוחדת לכל אתר בין היתר למניעת גניבות והרחקת גורמים עבריינים.
לביא מסר בתגובה: ״אני גאה להצטרף לחברה מובילה כמו שופרסל. מדובר בארגון ענק, בעל משמעות לאומית המספק 25% מהמזון לבתי האב במדינת ישראל ואמור בשעת חירום לתת מענה לכל אזרחי ישראל. חובתנו שחברה שכזאת תהיה מוגנת ומאובטחת ברמה הגבוה ביותר".
וועדת החקירה לאסון מירון הטילה על לביא אחריות אישית לאירועים. הוא עצמו קיבל אחריות פומבית כבר ביום האסון ושנה לאחר מכן כאמור התפטר מתפקידו. הוועדה ציינה זאת לחיוב: "בכך נהג כמצופה ממפקד ועל פי ערכי הפיקוד של המשטרה".
באוקטובר החולף מונה לביא על ידי השר בן גביר, לתפקיד "פרוייקטור גיוס וחימוש לחימה אזרחית". בין היתר יהיה אחראי על חלוקת אלפי נשקי סער שנרכשו ועוד ירכשו בקרוב, לטובת חימוש כיתות הכוננות האזרחיות בישובים ובערים.