סגור
רכב ואן של פולקסווגן
רכב ואן של פולקסווגן (צילום: יצרן)

פולקסווגן: בקרוב נמכור בנורבגיה רק מכוניות חשמליות

המדינה הסקנדינבית תהיה הראשונה בה יצרנית הרכב תפסיק לשווק לחלוטין מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית ואף פלאג-אין הייבריד; תאריך היעד: ראשית 2024

נורבגיה תהיה המדינה הראשונה בה תפסיק חברת פולקסווגן לחלוטין לשווק מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית ותתמקד אך ורק במכירת רכב חשמלי, כך מדווחים אמצעי תקשורת במדינה.
לפי הדיווחים, החל ב-2024 פולקסווגן תימנע גם ממכירה של מכוניות בעלות מערכות פלאג-אין הייבריד (כלומר כאלה שנוסעות בכוח חשמל וגם בנזין או דיזל כאשר הסוללה מתרוקנת) במדינה.
ההודעה על הפסקת השיווק של מכוניות פולקסווגן מזהמות בשנה הבאה פורסמה על ידי היבואנית בנורבגיה, חברת מולר מוביליטי, ותיכנס לתוקף ב-1 בינואר הקרוב. בכך צפויה פולקסווגן להקדים את היעד אשר נקבע על ידי הממשלה הנורבגית, שלהי 2025.
מבחינת נתוני המסירות של OFV (פדרציית הדרכים הנורבגית), הארגון אשר מתעד את מסירות הרכב החדש במדינה, עולה כי בחודשים ינואר עד מאי השנה מתוך המכוניות שנמכרו במדינה (60,022 מסירות בסך הכל) 81% היו חשמליות. המכונית הנמכרת ביותר בנורבגיה בתקופה זו היא טסלה מודל Y – עם 12,328 מסירות. פולקסווגן ID4 נמצאת במקום השני בפער ניכר עם 2,712 מסירות.