סגור
פולקסווגן ID AERO
פולקסווגן ID AERO (צילום: פולקסווגן)

פולקסווגן משנה כיוון לטסלה 3: אולי הפעם יצליח לה בשוק החשמליות

החברה חשפה את ה-ID AERO, שהיא מכנה "מכונית הסדאן היוקרתית", שצפויה לצאת לשוק בשנה הבאה. הרכב יגיע לטווח של מעל 600 קילומטרים, יהיה מרווח ואיכותי, ויכוון בעיקר לקהל של טסלה 3

פולקסווגן חושפת את ה-ID AERO, מכונית תצוגה (כזו שרומזת על מראה הדגם העתידי) שיותר מהכול מהווה שינוי כיוון חשוב עבור החברה. פולקסווגן אומנם לא תמהר להודות, אבל דווקא היצרנית הגרמנית שנשבעה לעולם שמחקה את חרפת דיזלגייט והחליטה על עתיד ירוק, לא באמת מצליחה למצוא את מקומה בעולם החשמלי. הסיבה לכך היא הגישה.
החברה מייצרת דגמי רטרו חשמליים, רכבי כביש שטח חשמליים, אבל דווקא כאן, בניגוד למשל למצב ששרר בשנות ה-40 של המאה הקודמת עם המצאת החיפושית-הפולקסווגן הראשונה, החברה אינה זו שמכתיבה את הטון. היא לא ממציאה סוג חדש של מכונית עממית כפי שהיה עם החיפושית הראשונה, ולא כותבת מחדש את ספר החוקים של מכוניות הסופר מיני כפי שקרה עם הגולף: היא רק מייצרת את סדרת דגמי ID החשמליים - שהם בפועל רכבי כביש שטח אמינים, טובים ובסיסיים.
פולקסווגן אינה מגדירה את גבולות הגזרה אלא רק נכנסת לנישה קיימת שהגדירה טסלה, שעשתה עם טסלה 3 את מה שיצרן רכב לא הצליח לעשות מאז שנות ה-90: להפוך את המכונית המשפחתית למוצר מגניב בזמן שכל המתחרים הלכו לייצר רכבי כביש שטח. כעת פולקסווגן מציגה את מה שהיא מגדירה כ"מכונית סדאן יוקרתית" או בשפה יותר פשוטה: "מתחרה לטסלה 3".
פולקסווגן מבטיחה טווח של מעל 600 קילומטרים, "עיצוב אמוציונלי ואווירודינמי מאוד" לשון פרסומי החברה ו"מרווח פנימי מרשים יחד עם פנים איכותי", מאפיינים שברור מאוד למי מיועדים לפנות- רוכשי טסלה 3. לפי החברה, המכונית שתהיה מאוד דומה ל-ID AERO תיוצר בקרוב בגרמניה ובסין - והדבר יקרה בשנה הבאה. גם כאן אין מקריות: מדובר בשני שווקי יעד חזקים של טסלה בהם שוכנים גם מפעלי היצרנית האמריקאית.
זאת ועוד, בניגוד לפילוסופיה הפולקסווגנית ה"מסורתית" שלמעשה ויתרה כמעט לחלוטין על מכוניות סדאן לטובת רכבי כביש שטח כמו: טיגואן, אטלס, טוארג ויתר דגמי החברה, דווקא במקרה של ה-ID AERO, פולקסווגן מדגישה שמדובר בדגם הליבה של משפחת פולקסווגן החשמלית. במונחי אסטרטגיה של יצרנית שבדרך כלל קובעת כיצד יוגדרו קטגוריות שונות של כלי רכב ואז הופכת להיות היצרנית הדומיננטית בקטגוריות האלה (גולף, טרנספורטר, חיפושית) - ההחלטה לייצר מכונית במתכונת שיצרן אחר כבר חשב עליה קודם - היא לא פחות ממהפכה.