כמעט הכי יקרה בעולם: זו המרצדס שנמכרה ב-54 מיליון דולר
המרצדס שנמכרה על ידי המוזיאון של היצרנית בשטוטגארט מחזיקה בתואר "מכונית הגראן פרי היקרה ביותר בעולם"
בסוף השבוע האחרון מכר מוזיאון מרצדס בנץ בשטוטגארט את אחת המכוניות ההיסטוריות החשובות ביותר בתולדות היצרנית, בכ-54 מיליון דולר, מה שהופך את המרצדס העתיקה למכונית השנייה שמוזיאון מרצדס בנץ מוכר. המכונית הראשונה שנמכרה על ידי מוזיאון מרצדס בנץ היתה SLR אולנהאוט מודל 1955 שמחזיקה כיום בתואר "המכונית היקרה בעולם".
כך שהמרצדס שנמכרה בסוף השבוע מדורגת במקום השני ברשימת המכוניות היקרות בעולם, לפני לא מעט מכוניות קלאסיות אחרות מבית פרארי, אסטון מרטין, בוגאטי ויצרניות אחרות. ולמרות זאת, המרצדס שנמכרה מחזיקה בתואר "מכונית הגראן פרי היקרה ביותר בעולם". זהות הקונה לא נחשפה.
מה הופך את המרצדס העתיקה למכונית השנייה במחירה בעולם? מעבר לעובדה שמדובר במכונית שמרצדס החזיקה בתנאי בית מרקחת, זוהי מכונית "סטרומליניאנוואגן" כלומר "אוירודינאמית". בתקופה האפלה בתולדותיה של מרצדס בנץ, כאשר מכוניותיה שימשו להעצמת תדמיתה של גרמניה כמובילה טכנולוגית בשירות הנאצים "גילתה" מרצדס שהמכוניות שלה, שהיו נהוגות בידי נהגים כדוגמת רודי קראצ'יולה, יכולות להגיע למהירויות גבוהות אם המרכב של המכוניות יעוצב בהשראת מטוסים. המרצדס האמורה אינה מכונית מלפני מלחמת העולם השניה – אך העקרונות האוירודינאמיים – אותם עקרונות.
המרצדס המדוברת יוצרה על שלדת W 196, כלומר שלדת מרוצים של מרצדס אך לא שימשה את חיצי הכסף, קבוצת המרוצים הרשמית של מרצדס בנץ, אלא דווקא נמכרה לנהג עצמאי, מה שהופך אותה למכונית היחידה מדגם זה שלא שימשה את מרצדס בנץ, וזאת בניגוד לשלושת אחיותיה אשר שימשו את היצרנית. המכונית הספציפית פותחה על ידי מרצדס כדי להתאים לתקנות חדשות שנכנסו לתוקף ב 1954, שהגבילו את נפח המנוע של מכוניות גראן פרי ל 2.5 ליטרים. לאחר שהמכונית חזרה לידי מרצדס בנץ היא נתרמה על ידי היצרנית למוזיאון באינדיאנאפוליס ובשלב כל שהוא במהלך ההיסטוריה חזרה לידי מרצדס בנץ.