סגור

תוך שבועיים: טסלה שוב מתייקרת - הפעם ב-8%

מחירה של טסלה 3 בסיסית עמד רק לפני כשבועיים על 208 אלף שקל – וכעת מחירה מזנק ל-225 אלף שקל. החברה גם מייקרת ב-5% את עמדות הטעינה. זוהי ההתייקרות השנייה בחודש לטסלה, שנובעת מעלויות השינוע ומחירי חומרי הגלם שמזנקים, לטענת החברה, גם בשל המלחמה באוקראינה

טסלה מייקרת את מכוניותיה בפעם השישית: רק לפני כשבועיים ייקרה טסלה ב-5% את מחירי דגמי ה-3 וכעת מתייקרות המכוניות שוב, הפעם ב-8%. בנוסף, מייקרת טסלה גם את ה-WALL CONNECTOR, עמדות הטעינה שלה, ב-5%.
כך, מחירה של טסלה 3 בסיסית עמד רק לפני שבועיים על 208 אלף שקל – וכעת מחירה מזנק ל-225 אלף שקל.
עליית המחירים החדשה משקפת בין היתר את עלויות השינוע המתייקרות ומחירי חומרי הגלם שמזנקים, לטענת החברה, שינוי שנובע מהמלחמה באוקראינה.
עליית מחירים שנייה בחודש אחד אינה מפתיעה: החברה העלתה את מחיריהן של טסלה 3 ושל מודל Y פעמיים גם בארה"ב, בגלל הזינוק במחירי החומרים. מחירה של טסלה 3 בסיסית עם כניסתו של המותג לישראל היה 180 אלף שקל. כיום מחיר זה הוא למעשה מחירה של טסלה 3 בסיסית ללא מס.

2 צפייה בגלריה
טסלה 3
טסלה 3
טסלה 3
(צילום: תומר הדר)

כפי שפורסם בשבוע שעבר בכלכליסט, טסלה החלה לבצע מכירה של רכבים הישר מהנמל, כלומר רכבים שבפועל ככל הנראה הוזמנו על ידי לקוחות ובוטלו.
בשלב זה לא ברור כיצד יגיבו הצרכנים להתייקרויות. עד כה נחשבה טסלה 3 למכונית אשר מיועדת למעמד הביניים המבוסס בישראל, שלא היה רוכש מכונית פרמיום גרמנית או יפנית, אך כן היה מבצע את הרכישה בהינתן המותג ה"נכון" שמעניק הצדקה טכנולוגית.
אבל במקרה של רכישת רכב, מעמד הביניים הישראלי, מבוסס או לא, פועל לפי כללי משחק מוכרים שמסתמכים על רף מחיר פסיכולוגי. גם מי שהבטיחו לעצמם טסלה מן הסתם שמים לב שמחיר גרסת הביניים זינק אל מעל רבע מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
טסלה עמדת הטענה טעינה חשמלית רכב חשמלי
טסלה עמדת הטענה טעינה חשמלית רכב חשמלי
עמדת הטענה של טסלה
(צילום: תומר הדר)

מעבר לכך, העובדה שטסלה נכנסה אל ציי הרכב וכפי שנחשף ב"כלכליסט" השבוע, מציעה רק את גרסת הבסיס בליסינג מהווה גם מחסום: טסלה אינה מעניקה כמעט הנחות לחברות הליסינג ולמעשה רק אלדן התקשרה לעת עתה עם היצרנית, בניסיון לחדור לחברות הייטק שעד כה היו סגורות בפניה, בהסתמך על רצונם של משתמשי הקצה בטסלה צמודה.
הבעיה היא שכעת נפתח בין טסלה ובין יבואני הרכב הוותיקים פער ניכר: טסלה 3 כבר אינה יקרה מעט מיונדאי איוניק 5 או סקודה אניאק - אלא למעשה יקרה מהם במעל 30 אלף שקל. המשמעות במקרה כזה עלולה להיות בעייתית, מכיוון שגם חברות גדולות בישראל עשויות להבין במהרה את הפוטנציאל מבחינה תדמיתית, שטמון בהצעת מכוניות ליסינג משפחתיות שמחירן מזמן התרחק מרף 200 אלף השקל.