סגור

בלעדי
שלמה סיקסט מייקרת את שירות השכרת הרכב השיתופי

ל"כלכליסט" נודע כי מחיר השירות עלה ל-179.90 שקל ליום, זאת לאחר שמאז החל השירות לפעול לפני 3 שנים המחיר היה 159.90 שקל. קבוצת שלמה: "ככל הידוע לנו מדובר בתעריף השכירות היומי הזול ביותר בישראל לרכב מסוג זה"

ההתייקרויות במשק אינן פוסחות גם על שירותי הרכב השיתופי. ל"כלכליסט" נודע ששלמה SIXT ייקרה השבוע את עלות שירות הרכב השיתופי של החברה – שלמה SHARE.
שירות שיתוף הרכב של קבוצת שלמה הושק לפני כשלוש שנים ומאז תפס תאוצה, במספר ערים ומועצות מקומיות, החל במצפה רמון וכלה בשוהם, בשדרות ומודיעין-מכבים-רעות. שירות שיתוף הרכב של קבוצת שלמה פועל בשיטה פשוטה של מחיר קבוע. עד לשבוע שעבר עמד המחיר של יום שימוש על 159.90 שקל, אבל השבוע קפץ המחיר ל-179.90. מדובר בהתייקרות ראשונה שהחברה מבצעת מאז שהחלה בשירות. בשלב זה לא נרשמה התייקרות אצל המתחרה העיקרי - קאר טו גו.
יש לציין כי למרות ההתייקרות, בפועל שירותי השכרה של רכב שיתופי זולים מהשכרת רכב רגילה.

1 צפייה בגלריה
משרדים של קבוצת שלמה סיקסט שלמה SIXT
משרדים של קבוצת שלמה סיקסט שלמה SIXT
משרדים של קבוצת שלמה SIXT
(צילום: יריב כץ)

כפי שנחשף ב"כלכליסט" בשבוע שעבר במהלך השנה שעברה ביטלו חלק מחברות ההשכרה את האפשרות לשכור רכב זול ליום במחיר של עד 100 שקל, כאשר חלקן כבר לא מציעות בכלל אפשרות לשכור רכב ליום ובחלקן המחיר זינק הרבה מעבר לגבול 200 שקל.
כיום לחברות ההשכרה והליסינג כבר לא משתלם להחזיק בציים מכוניות קטנות. מספר דגמי המכוניות הקטנות שזמינים בישראל לרכישה הולך ומצטמצם, זאת גם בגלל שיצרני הרכב כבר לא מייצרים מכוניות קטנות וגם בגלל שהאספקה של רכבים חדשים, בין אם קטנים ובין אם גדולים, היתה מצומצמת אשתקד, מה שהעלה את מחירי הרכישה של מכוניות קטנות לחברות הליסינג וההשכרה לנוכח תחרות עם השוק הפרטי.
מקבוצת שלמה נמסר: "לאחר שלוש שנות פעילות של שירות הרכב השיתופי שלמה סיקסט share, מחירי ההשכרה היומית עודכנו לתעריף 179.90 שקל ליום. להבדיל מהשירותים המקבילים המוצעים בשוק, מדובר בתעריף הכולל השכרה יומית מלאה, כיסוי ביטוחי מלא ללא השתתפות עצמית, ביטוחי נהגים מגיל 18 ללא תוספת ושירות זמין 24 שעות ביממה. ככל הידוע לנו מדובר בתעריף השכירות היומי הזול ביותר בישראל לרכב מסוג זה, בכ-80% מכל אלטרנטיבה אחרת בשוק הישראל".