סגור
טסלה עמדת טעינה חשמלית
עמדת טעינה חשמלית של טסלה (צילום: Taehoon Kim/Bloomberg)

אחרי הפיטורים: טסלה תוציא מעל חצי מיליארד דולר להרחבת רשת הטעינה המהירה

הבעלים אלון מאסק הכריז על ההשקעה המאסיבית ברשת הטעינה ימים לאחר שפיטר בפתאומיות עובדים שעסקו בנושא; לדבריו, המהלך יאפשר הקמת אלפי נקודות טעינה חדשות השנה

טסלה תוציא השנה יותר מחצי מיליארד דולר כדי להרחיב את רשת הטעינה המהירה שלה, כך אמר אתמול (ו') מנכ"ל החברה והבעלים אלון מאסק. דבריו נאמרו ימים לאחר שפיטר בפתאומיות עובדים שעסקו בנושא.
"אני חוזר על כך: טסלה תשקיע יותר מ-500 מיליון דולר על רשת הסופרצ'רג'ר כדי ליצור אלפי נקודות טעינה חדשות השנה", כך כתב מאסק בפוסט שפרסם בפלטפורמת X שבבעלותו, "וזה רק על אתרים חדשים והרחבות, בנוסף להוצאות התפעוליות שלנו, שהן גבוהות בהרבה".


לאחר הפיטורים מהשבוע שעבר אמר מאסק שטסלה מתכננת להרחיב את רשת ההטענה המהירה שלה, אך לעשות זאת בקצב נמוך יותר בכל הנוגע לאתרי טעינה חדשים.
יצרניות כלי רכב חשמליים אימצו את תקן הטעינה של טסלה בצפון אמריקה, מה שהפך את הסופרצ'רג'רים של החברה לתקן של התעשייה על חשבון מערכת הטעינה המשולבת (CCS) המתחרה. עם זאת, החלטתו של מאסק להקטין את הצוות האחראי על נקודות הטעינה פוגעת בתוכנית להרחבת הרשת, ועשויה לדחות את מאמציו של הנשיא ג'ו ביידן לחשמול הכבישים המהירים בארה"ב. ממשל ביידן הקצה 5 מיליארד דולר שהועברו למדינות ארה"ב כדי לבנות 500 אלף מטעני מכוניות כחלק מתוכניתו להקים תשתיות לכלי הרכב החשמליים, וטסלה נמנתה על המרוויחות הגדולות מהכספים הפדרליים האלה עד כה.