סגור

ג'נרל מוטורס: נזק צפוי של מיליארד דולר בשל הריקול לשברולט בולט החשמלית

יצרנית הרכב הגדולה בארצות הברית הודיעה על הרחבת הריקול, שהשלב הנוכחי שלו כולל 73 אלף מכוניות, בעקבות החשש להתפרצות דלקה בסוללת הרכב. תדרוש פיצוי מספקית הסוללות - חברת LG

ג'נרל מוטורס הודיעה אתמול (ו') כי תספוג הפסד של מיליארד דולר במסגרת הרחבת הריקול שלה למכוניות שברולט בולט החשמליות, זאת בשל חשש להתפרצות אש מהסוללה. לפי רויטרס, מדובר במכה ליצרנית הרכב הגדולה בארצות הברית, בשעה שהיא דווקא מנסה להגדיל את מכירות רכביה החשמליים. מנייתה איבדה אתמול 0.6% במסחר בוול סטריט, ובמסחר המאוחר העמיקו הירידות ל-2.2%.
יש לציין כי בישראל הודיע משרד התחבורה בראשית החודש על ריקול ראשון מסוגו במדינה, במסגרתו נדרשו בעלים של דגמי בולט להביאם לטיפול במוסך מחשש שהרכבים יעלו באש לאחר שהטענת הסוללה מסתיימת.


החברה מסרה גם שתעצור עד הודעה חדשה את מכירות הדגם, ותדרוש פיצוי מיצרנית הסוללות, חברת LG. הריקול הנוכחי כולל 73 אלף כלי רכב משנות הייצור 2019 עד 2022.

1 צפייה בגלריה
שברולט בולט חשמלית
שברולט בולט חשמלית
שברולט בולט החשמלית
(צילום: יצרן)

"היקף הריקול ייקבע על סמך הבדיקה המשותפת של הבעיה", כך נמסר מטעמה של LG. עוד הוסיפה החברה שהיא פועלת עם לקוחותיה ושותפיה כדי להבטיח שהריקול מבוצע באופן חלק.
מוקדם יותר החודש הודיעה LG הדרום-קוריאנית כי הרווח התפעולי שלה לרבעון השני נחתך ביותר מחמישית, וזאת באופן שמשקף את עלות הריקולים של ג'נרל מוטורס. LG סיפקה ליצרנית האמריקאית סוללות עם תאים שמיוצרים על ידי שלוחתה LG Energy Solution.
מוקדם יותר השנה הודיעה חברת יונדאי מוטור שתוציא 900 מיליון דולר על החלפת סוללות LG, שמותקנות ב-82 אלף כלי רכב שלה, עקב התלקחויות.
ג'נרל מוטורס מסרה אתמול שהריקול מכסה את כל מכוניות הבולט שטרם נקראו, ובכוונתה להחליף את הסוללות הפגומות בסוללות חדשות. תג המחיר של מיליארד דולר על הריקול האחרון מתווסף ל-800 מיליון דולר שכבר הוציאה על ריקולים קודמים. כך למשל ביולי ביצעה ג'נרל מוטורס ריקול ל-69 אלף מכוניות מסוג בולט עקב אותו חשש להתלקחות.