סגור
מבחן רכב ג'ילי ג'יאומטרי C 350 וידאו
"מלכת החשמל" לשנת 2022 היא ג'ילי שמסרה בישראל 6,816 מכוניות ג'יאומטרי C (צילום: טל אזולאי)

ענף הרכב הישראלי מסכם שנה: זינוק סיני, 10% מהשוק - חשמליות

מדו"ח סיכום 2022 של איגוד יבואני הרכב הישראלי עולה כי נמסרו בישראל סה"כ 268 אלף מכוניות חדשות, ירידה של 7.8% ביחס ל-2021. המותג המוביל במסירות רכבים בישראל הוא יונדאי, מדינת הייצור המובילה היא קוריאה והחשמלית המובילה הינה ג'ילי ג'יאומטרי C

המכוניות הסיניות זינקו בשוק הרכב הישראלי, הקוריאניות מובילות והחשמליות תופסות תאוצה. כך עולה מדו"ח סיכום 2022 של איגוד יבואני הרכב הישראלי. בשנה שעברה נמסרו בישראל סה"כ 268,145 מכוניות חדשות, ירידה של 7.8% ביחס ל-2021 שהייתה שנת שיא בה נמסרו 290 אלף מכוניות.
מניתוח השוק לפי מותגים עולה שכפי שהיה בעשור האחרון, גם בשנת 2022 יונדאי מובילת השוק עם 42.5 אלף מסירות. במקום השני נמצאת קיה, עם 38 אלף מסירות, ואילו במקום השלישי טויוטה עם כמעט 37 אלף מסירות. מאזדה קוטפת את המקום הרביעי עם קרוב ל-19 אלף מכוניות, ואילו במקום החמישי נמצא מותג אירופי יחיד ב"חמישה הפותחת": סקודה, שמסרה השנה 13.5 אלף מכוניות חדשות.
מניתוח מסירות הרכבים החדשים בישראל לפי מדינת הייצור עולה כי הסינים כבשו נתח שוק משמעותי בארץ. כך, המדינה ששלחה הכי הרבה מכוניות לישראל היא קוריאה עם כמעט 60 אלף מכוניות - נתון שאינו שונה מהותית מנתוני 2021. במקום השני נמצאת יפן עם 38.5 אלף מכוניות, ואילו במקום השלישי נמצאת סין עם מעל 25 אלף מכוניות. לשם השוואה - בשנת 2021 יובאו לישראל כ-9,000 מכוניות מסין ובעשור הקודם במהלך רוב השנים כלל לא יובאו מכוניות מסין ארצה. סין מובילה בפער קטן על צ'כיה, שממנה יובאו לישראל מעל 24 אלף מכוניות (מספר יצרנים מקבוצת פולקסווגן מייצרים במדינה זו), ואילו במקום החמישי נמצאת טורקיה עם כמעט 23 אלף מכוניות.
פילוח נוסף ומעניין נוגע למסירות הרכב החשמלי. "מלכת החשמל" לשנת 2022 היא ג'ילי שמסרה בישראל 6,816 מכוניות ג'יאומטרי C, אחריה נמצאת טסלה עם 6,047 מכוניות, BYD מסרה תוך פחות מרבעון 3,710 מכוניות (היבואנית נכנסה לישראל רק בקיץ האחרון), ואילו יונדאי במקום הרביעי מסרה 2,642 מכוניות חשמליות. במקום החמישי נמצאת AIWAYS עם 1,312 מכוניות. בסך הכול נמסרו בישראל 27.6 אלף מכוניות חשמליות אשתקד, שמהוות 10.3% מהיקף השוק הכולל.