סגור

ניסאן חושפת רכב חשמלי שמיועד לנסיעה על הירח

הרכב פותח בשיתוף עם סוכנות החלל היפנית ולפי היצרנית מיועד לשמש כאמצעי תחבורה לאסטרונאוטים. מערכת ההנעה הכפולה שלו מבוססת על זו של ניסאן אריאה החשמלית שתשווק בעתיד גם בישראל

ניסאן היפנית חושפת תמונות ומפרטים ראשונים של רכב שפותח בשיתוף עם סוכנות החלל היפנית במטרה לנסוע על פני הירח. הרכב מוגדר על ידי ניסאן כאב טיפוס שפותח משנת 2020 במטרה לשמש בעתיד כאמצעי התחבורה של אסטרונאוטים - בהתבסס על ידע שניסאן עצמה צברה בפיתוח מכוניות חשמליות.



אלא שכמובן שבניגוד לניסאן ליף החשמלית, הרכב של ניסאן מיועד לנסיעה בשטח קשה ומערכת ההנעה הכפולה שלו, כך מדגישה ניסאן, מבוססת על זו של ניסאן אריאה החשמלית שתשווק בעתיד גם בישראל. המערכת עצמה מבוססת על שני מנועים חשמליים - אחד עבור הסרן הקדמי ואחד עבור הסרן האחורי - וכוללת יכולת לחלוקת כוח משתנה בהתאם לתנאי השטח.

2 צפייה בגלריה
ניסאן לונר רכב נסיעה על הירח
ניסאן לונר רכב נסיעה על הירח
ניסאן לונר, רכב לנסיעה על הירח
(צילום: יצרן)

2 צפייה בגלריה
ניסאן לונר רכב נסיעה על הירח
ניסאן לונר רכב נסיעה על הירח
ניסאן לונר, רכב לנסיעה על הירח
(צילום: יצרן)

ניסאן עצמה הודיעה השבוע על תוכנית שאפתנית במיוחד לפיתוח רכבים חשמליים עבור השוק האירופי. כך, בפועל דווקא ניסאן שנחשבה במשך שנים לחלוצה בתחום הרכב החשמלי עם הצגת הליף - ששיווקה בישראל הופסק - מצאה עצמה עם מגוון מצומצם במיוחד של רכבים חשמליים, שחלקם שמרניים מאוד בעיצובם, מה שדורש מן היצרנית תהליך ארגון מחדש של היצע הדגמים החשמליים.
במסגרת התוכנית, עתידה ניסאן להציע גרסה חשמלית של כל אחד מדגמי היצרנית החל בשנת 2023. בנוסף, צופה ניסאן שעד שנת 2026 כ-75% מהיצע דגמי היצרנית באירופה יהיה חשמלי. אתמול הודיעה טויוטה היפנית כי עד שנת 2035 כל כלי הרכב מתוצרתה שישווקו באירופה יהיו של רכב נקי.