סגור

בכווית מתכננים: עיר שתיועד באופן בלעדי לרכב חשמלי

רשות הנמלים הכוויתית הודיעה על הקמת עיר ראשונה מסוגה, שבשלב זה מכונה EV CITY; המטרה: "לספק את כל השירותים הלוגיסטיים, כמו גם היבטי תמיכה מסוימים, לחברות הגלובליות המייצרות רכב חשמלי". מדובר בחלק ממתווה כלכלי של הממשל הכוויתי, שמיועד למשוך למדינה השקעות באנרגיות ירוקות

רשות הנמלים הכוויתית הודיעה על הקמת עיר ראשונה במדינה, אשר תיועד באופן בלעדי לרכבים חשמליים. העיר, שבשלב זה מכונה EV CITY, תיועד "לקבע את מעמדה של המדינה כמרכז טכנולוגי ופיננסי, להגדלת התחרותיות ולהגברת האטרקטיביות".
כווית אינה המדינה הראשונה שעושרה צמח ביחד עם נביעות נפט מאדמת המדבר, הבוחרת להשליך את יהבה דווקא על רכב חשמלי. קרן ההשקעות הציבורית של הממשל הסעודי, ה-PIF השקיעה ביצרנית הרכב החשמלי לוסיד. לדברי יוסף אל עבדאללה אל סבאח, מנכ"ל רשות הנמלים בכווית, העיר "תספק את כל השירותים הלוגיסטיים וכן היבטי תמיכה מסוימים לחברות הגלובאליות המייצרות רכב חשמלי, וזאת בהתחשב בעובדה שיצרני רכב חשמלי אינם משתמשים ברשת סוכנים או מפיצים כדי למכור את מכוניותיהם לצרכן".
1 צפייה בגלריה
כוויית כויית כוויית סיטי רילוקיישן
כוויית כויית כוויית סיטי רילוקיישן
כווית סיטי
(צילום: שאטרסטוק)
דברי אל עבדאללה אל סבאח מתייחסים ככל הנראה לאו דווקא לרכב חשמלי כהווייתו, מהסיבה הפשוטה שרכב חשמלי בהחלט משווק על ידי סוכנים ומפיצים, אלא לעובדה שבעתיד הלא רחוק מכוניות רבות, ביניהן גם חשמליות, ישווקו בעולם על סמך עקרונות mobility as a service - כלומר, הרכב לא יהיה בהכרח בבעלות הלקוח, אלא ישמש כרכב שיתופי. התוכנית לבנות את מה שכווית מגדירה כ"עיר הרכב החשמלי" היא חלק ממתווה כלכלי של הממשל הכוויתי, שמיועד למשוך למדינה השקעות באנרגיות ירוקות עד 2035.