סגור

פרסום ראשון
המשטרה פרסמה מכרז להקמת עמדות טעינה לרכביה החשמליים

כפי שנחשף לראשונה בכלכליסט משטרת ישראל נערכת להצטיידות ב-70 מכוניות חשמליות ראשונות שישמשו בעיקר קצינים בכירים וגם כניידות סיור. בין הדרישות במכרז: 50 עמדות טעינה רק לרכבי משטרה ועמדות טעינה ציבוריות שבהן יוטענו גם מכוניות משטרתיות ובמחיר מוזל יותר

משטרת ישראל פרסמה מכרז ראשון להקמת עמדות טעינה לרכב משטרתי חשמלי - ולמשטרה יש שורה של דרישות - החל במחיר עבור טעינת המכוניות וכלה בזמינות של עמדות הטעינה.
כפי שנחשף לראשונה בכלכליסט משטרת ישראל נערכת להצטיידות ב-70 מכוניות חשמליות ראשונות שישמשו בעיקר קצינים בכירים – אך גם כניידות סיור באזורים עירוניים.
על פי מתווה המכרז שמפרסמת המשטרה, עמדות הטעינה המשטרתיות יחולקו לשתי קבוצות עיקריות: בקבוצה הראשונה יהיו 50 עמדות טעינה רק לרכבי משטרה. מתוך עמדות אלה שיוצבו במתקני משטרה ובמקומות נדרשים נוספים, כ-10% יהיו של עמדות מהירות - גם בהספק 50 קוט"ש וגם בהספק 90 קוט"ש. פריסת העמדות מעידה גם על ציפיות המשטרה מהניידות החשמליות - כך למשל המשטרה דורשת עמדת טעינה באילת.
1 צפייה בגלריה
רכב חשמלי מכונית חשמלית טעינה
רכב חשמלי מכונית חשמלית טעינה
טעינת רכב חשמלי
(צילום: BMW)


בקבוצה השנייה, מדובר בעמדות טעינה ציבוריות שבהן יוטענו גם מכוניות משטרתיות.
החוזה של משטרת ישראל מול מקים עמדות הטעינה המשטרתיות – ומול מי שיבחר לספק למשטרה חשמל מהעמדות הציבוריות יהיה תקף לשנה, אבל המשטרה תוכל להאריך את החוזה מדי שנה, למשך תקופה של חמש שנים.
מסמכי המשטרה מפרטים גם כמה כסף תשלם המשטרה עבור טעינת הרכבים החשמליים שלה - והמחיר כצפוי נמוך מהמחיר שמשלם אזרח רגיל. כך, לפי לשון המסמכים תשלם המשטרה בעמדות הציבוריות המהירות 85 אגורות לקילוואט ללא מע"מ - ובעמדות האיטיות תשלם המשטרה 80 אגורות לקילוואט ללא מע"מ. לשם המחשה: לקוחות טסלה שמטעינים את מכוניתם משלמים שקל לקו"טש בעמדה המהירה. ברוב חברות הטעינה המחיר לקוט"ש בעמדת טעינה איטית הוא מעל שקל לקו"טש.
המכרז מתייחס למצב שבו ישראל תימצא במצב חירום, כמו "מצב מיוחד בעורף", "הכרזה על אירוע חירום אזרחי בשטח המדינה כולה" או "שעת התקפה כהגדרתה בחוק ההתגוננות האזרחית". במצבים אלה שירות טעינת הרכבים החשמליים של המשטרה יוגדר כ"חיוני בזמן חירום ותהא למשטרת ישראל זכות ראשונים לקבל את השירות/מוצר כפי שהוגדרו בתנאי המכרז".