סגור

198 מיליון שקל על השולחן: מכרז הביטוח הגדול בישראל יוצא לדרך

החשב הכללי באוצר צפוי לפרסם בעוד כשבוע את המכרז לביטוח רכבם הפרטי של עובדי המדינה לשנת 2022. לפי המסמכים המקדימים שהופצו, המכרז נמוך מקודמו שעמד על 263 מיליון שקל ומספר המכוניות בו ירד מ-60 אלף ל-51 אלף

אגף החשב הכללי (החשכ"ל) במשרד האוצר בראשות יהלי רוטנברג, יפרסם בימים הקרובים את מכרז ביטוחי הרכב הגדול ביותר בישראל - המכרז לביטוח רכבם הפרטי של עובדי המדינה לשנת 2022. מכרז הביטוחים הפרטיים של עובדי המדינה מאפשר לעובדי מדינת ישראל לרכוש ביטוח עבור הרכב הפרטי בתנאים שאמורים להיות מועדפים - כאשר "מגדל" ו"הראל" זכו במכרז לשנים 2019-2020 ואילו "שירביט" ו"הראל" זכו בשנת 2021.


המכרז הפרטי לביטוח רכבי עובדי המדינה כשמו כן הוא: לא מדובר בביטוח לרכבים שבצי הרכב של המדינה, אלא לרכבים הפרטיים של עובדי המדינה (כולל גמלאים) שבהם הם נוסעים בשעות הפנאי. יש להדגיש כי עובדי המדינה אינם מחויבים לרכוש ביטוח למכוניתם מן החברה הזוכה ובעבר במספר מקרים מחו עובדי המדינה על התנאים שקיבלו מחברות הביטוח שזכו במכרז.

1 צפייה בגלריה
רו"ח יהלי רוטנברג חשב כללי משרד האוצר 32
רו"ח יהלי רוטנברג חשב כללי משרד האוצר 32
החשב הכללי באוצר, יהלי רוטנברג
(צילום: מיקי נועם אלון)

המכרז עצמו צפוי להתפרסם בעוד כשבוע, אך המסמכים המקדימים שהופצו בקרב הספקים של החשכ"ל חושפים עובדה מעניינת: מספר עובדי המדינה שיכולים לבטח את רכבם ירד, כמו גם היקפו הכספי של המכרז. כך, במכרז הקודם שפרסם החשכ"ל צוין כי המכרז מתייחס לכ-60 אלף מכוניות של עובדי המדינה, והיקף המכרז ההוא נאמד אשתקד בכ-263 מיליון שקל. לעומת זאת, המידע שמפרסם כעת החשכ"ל מתייחס לכ-51 אלף מכוניות והיקף המכרז נמוך בהרבה: סך הפרמיות הוא כ-198 מיליון שקל.
הירידה במספר מכוניותיהם של עובדי המדינה אינה פרופורציונאלית לעליהי המתמדת במספר הכללי של המכוניות הנוסעות בכבישי ישראל ועלולה לנבוע ממספר סיבות, החל בהעדפה של עובדי המדינה להשתמש בהסעות מסודרות וכלה גם בקורונה שגרמה לעובדי מדינה להישאר בבית ולא להגיע פיזית לעבודה.