סגור

עוד מתחרה לטסלה? פאראדיי פיוצ'ר חושפת את "מכונית היוקרה החשמלית הראשונה"

החברה חשפה את גרסת הקדם-ייצור של ה-FF91; לפני שלושה שבועות הודיעה פאראדיי למשקיעים כי הצהרות קודמות שלה על 14 אלף הזמנות למכונית החשמלית החדשה שלה "היו מוגזמות", וכי בפועל מדובר בכמה מאות

פאראדיי פיוצ'ר (Faraday Future) האמריקאית חשפה את גרסת הקדם-ייצור של ה-FF91, דגם שאותו היא מכנה "מכונית היוקרה החשמלית הראשונה". מטרתו של הקדם-ייצור היא להראות שהמפעל פעיל ומסוגל לייצר את הרכב ולבחון את תגובת הקהל לדגם החדש.


לפי פאראדיי פיוצ'ר, ה-FF91 מצוידת בשלושה מנועים חשמליים שהספקם המשולב הוא 1,050 כוחות סוס. טווח הנסיעה שלה הוא 608 קילומטר, והזינוק ל-100 קמ"ש אורך 2.4 שניות. עוד פרסמה פאראדיי של-FF91 יש בתא הנוסעים לא פחות מ-11 מסכים ששטחם הכולל הוא 2,540 מילימטרים רבועים.

1 צפייה בגלריה
פאראדיי פיוצ'ר Faraday Future FF91 חשמלית
פאראדיי פיוצ'ר Faraday Future FF91 חשמלית
גרסת הקדם-ייצור של פאראדיי פיוצ'ר FF91
(צילום: Faraday Future)
פאראדיי פיוצ'ר הוקמה בשנת 2014 על ידי איש העסקים הסיני ג'יה יואטינג ופועלת מקליפורניה. לצד לא מעט הצהרות על פיתוחים מהפכניים והכרזה על פתיחת מפעל בקוריאה, היא ידעה גם לא מעט קשיים ופרסום שלילי. רק לפני שלושה שבועות הודיעה החברה למשקיעים כי הצהרות קודמות שלה על 14 אלף הזמנות למכונית החשמלית החדשה שלה, ה-FF91, "היו מוגזמות", וכי בפועל מדובר בכמה מאות מקדמות על רכבים. עוד לפני כן, בשנת 2019, התפטר יואטינג מן החברה בעקבות מה שהוגדר "פשיטת רגל אישית". החברה נרשמה למסחר בנאסדק בשנה שעברה.