סגור
פולקסווגן VMO רכב מעופף
רחפן הנוסעים V.MO של פולקסווגן (צילום: יצרן)

גם פולקסווגן יודעת לעוף: הציגה אב טיפוס ל"רחפן נוסעים"

שבוע אחרי שיונדאי חשפה מכונית חשמלית מעופפת שעתידה לצאת לשוק ב-2028, חושפת פולקסווגן אב טיפוס של V.MO - רחפן חשמלי שמסוגל להטיס ארבעה נוסעים עד 200 ק"מ. המחיר או מועד הייצור לא נחשפו

הפקקים והדוחק עושים את שלהם ויותר ויותר יצרני רכב מציגים "מכוניות מעופפות", כלומר כלי רכב בעלי יכולת תעופתית. כעת מגיע תורה של פולקסווגן הגרמנית שחושפת את V.MO - אב טיפוס של רכב מעופף באורך של 11.2 מטרים (לשם השוואה - פולקסווגן גולף משתרעת על 4.3 מטרים).
ה-V.MO שהוצג על ידי פולקסווגן סין מסוגל לטוס לטווח של עד 200 קילומטרים בכוח מנוע חשמלי כשהוא נושא ארבעה נוסעים ומטען. כצפוי, פולקסווגן גם "מסמנת" את קהל היעד של הרכב המעופף החדש וקובעת שמדובר ברכב אשר ייועד ללקוחות "בעלי ממון ומודעות טכנולוגית בסין" - אם כי פולקסווגן טרם חשפה את מחירו של ה-V.MO או את מועד הייצור הצפוי.
רק לפני שבוע חשפה יונדאי מכונית חשמלית מעופפת שתושק ב-2028. סופרנאל, חטיבת המוביליות האווירית של החברה, חשפה את מראהו המלא של eVTOL - רכב חשמלי מעופף שיונדאי מתעתדת להשיק בארצות הברית בשנת 2028. עיקר הדגש שיונדאי שמה בהצגת ה-eVTOL הוא על תא הנוסעים, המיועד לארבעה נוסעים וטייס.
לפי יונדאי, מרכב ה-eVTOL עשוי סיבי פחמן ומסגרות המושבים עשויות ממה שיונדאי מגדירה כחומרים אשר נותרו מתהליך הייצור (מה שאגב אינו מתיישב עם הפילוסופיה הברורה של יצרניות רכב להקצות את כמויות החומר הדרושות לייצור כל כלי רכב בדיוק מוחלט וברמת המילימטר או המיליגרם).