סגור
פולסטאר 3 על הכביש
פולסטאר 3 (צילום: פולסטאר)

וולוו תדלל את אחזקותיה ביצרנית הרכב החשמלי פולסטאר הנמצאת בקשיים

ברקע: הודעת ג'ילי הסינית, השולטת בשתי יצרניות הרכב, מתחילת החודש כי וולוו תפסיק לממן את פעילותה של פולסטאר; וולוו תמשיך להחזיק ב-18% ממניות החברה

וולוו הודיעה כי תדלל את חלקה ביצרנית הרכב החשמלי פולסטאר שנקלעה לקשיים, על ידי חלוקת 62.7% מאחזקותיה לבעלי המניות שלה. כך מדווחת סוכנות CNBC. שתי החברות נמצאות בשליטת ג'ילי הסינית. אם המהלך יאושר באסיפה השנתית של החברה במרץ, וולוו תחזיק בכ-18% ממניות פולסטאר. מניית וולוו מאבדת 5% בעקבות ההודעה.
בתחילת החודש הודיעה ג'ילי כי וולוו תפסיק לממן את פעילותה של פולסטאר ותעביר אליה את האחריות להפעלת המותג. בינואר פורסם כי בנק סקנדינבסקה אנסקילדה השבדי הוריד את דירוג האשראי של פולסטאר. לדברי סטפן סדרברג, ראש מחלקת אסטרטגיה בבנק, "פולסטאר הפכה לבור של כספים וזוהי תופעה בה לא נתקלנו לפני שנים ספורות".
היצרנית מסרה בשנה שעברה 54.6 אלף מכוניות, פחות מהיעד המוצהר ל-2023 שעמד על 60 אלף מכוניות. לשם השוואה, טסלה - המתחרה הבולטת ביותר של פולסטאר - מסרה בשנה שעברה 1.8 מיליון מכוניות חדשות.
ג'ים רואן, נשיא ומנכ"ל וולוו, אמר היום: "מכיוון שיש לנו שיתופי פעולה תפעוליים משמעותיים עם פולסטאר, הגיוני עבורנו לשמור על השפעה באמצעות נתח קטן יותר מהמניות בחברה".
פולסטאר הוקמה ב-1996 כחטיבת מכוניות הספורט של וולוו. הדגם החשמלי הראשון של היצרנית, פולסטאר 1, יוצר בסין והוצג בשנת 2018.