סין: תקנות חדשות ימנעו שריפות במכוניות חשמליות?
תקן בטיחות חדש שאמור להיכנס לתוקף בסין בשנה הבאה אמור למנוע "לחלוטין" שריפות של סוללות ברכבים חשמליים; בין השאר, גם במקרה של תקלה קיצונית - הסוללות לא יתפוצצו במשך שעתיים, לעומת חמש דקות כיום
האם שריפות רכב חשמלי ייהפכו לנחלת העבר? לפי פרסומים בסין, הרגולטורים במדינה נערכים להטמעת תקן בטיחות חדש לסוללות רכב חשמלי שמיועד למנוע "לחלוטין" שריפות של סוללות ברכבים חשמליים. לפי הפרסומים, התקן החדש ייכנס לתוקף ב-1 ביולי 2026.
לפי עיקרי התקן החדש, שיהיה תקף לרכבים שישווקו בסין, שפרסם משרד התעשייה והטכנולוגיה במדינה, הסוללות שיותקנו במכוניות החשמליות מיולי 2026 לא יידלקו ולא יתפוצצו במשך שעתיים גם במקרי קיצון של בריחה תרמית (תופעה המתרחשת בסוללות ליתיום איון, במסגרתה תגובה כימית גורמת לעלייה בטמפרטורה עד למצב של שריפה) - וזאת בניגוד לתקן הקיים כיום, המעניק ליצרני הסוללות "מרווח ביטחון" של חמש דקות בלבד.
בנוסף, התקנות החדשות קובעות כי סוללות ליתיום איון לרכב שיעמדו בתקן החדש יידרשו לעבור בדיקת פגיעה מלמטה אשר מדמה פגיעה של הרכב בסלע או תאונת דרכים (מה שעשוי לנקב את מארז הסוללה ולגרום לשריפה). בנוסף, הסוללות יידרשו לעמוד במבחן המדמה 300 טעינות מהירות (DC) בעוצמה גבוהה.
כמו כן, הסוללות יידרשו לעמוד בתנאים המדמים הימצאות מלח על הכביש (בכבישים מושלגים) באמצעות ריסוס הסוללה במי מלח.
לעת עתה לא ברור איך ומתי יצרני הרכב הסיניים יציגו סוללות שיעמדו בדרישות החדשות, אך לפי פרסומי משרד התעשייה והטכנולוגיה, בפברואר 2024 ביצע המשרד סקירה מקדימה לפני ההיערכות לתקן החדש, שבמסגרתה התגלה כי מתוך 36 דגמים חשמליים שנסקרו, 78% היו מצוידים בטכנולוגיית מניעת שריפה שניתן לפתח עד 2026 לרמה הנדרשת על ידי הרגולטור.