סגור

עובדי יונדאי בקוריאה נערכים לשביתה - בעקבות התוכניות להקים מפעלים בארה"ב

עובדי יונדאי דורשים להעלות את שכרם ב-127 דולר ובונוסים. זאת משום שהיצרנית צפויה להשקיע 10 מיליארד דולר בהקמת מפעלי רכב חשמלי בארה"ב, מה שגורם לעובדים לחשוש למעמדם. השפעה על המסירות בישראל תלויה באורך השביתה

לפי דיווחים בקוריאה, ועד העובדים של יונדאי, אחד מוועדי העובדים הגדולים בקוריאה שמונה 46 אלף עובדים נערך לשביתה במחאה על השכר. זאת בשל השקעת העתק הצפויה של היצרנית במפעלים בארה"ב.
עובדי יונדאי דורשים עליית שכר של 127 דולר ותוספת מיוחדת של בונוס על בסיס ביצועים של החברה האם ולעת עתה יונדאי טרם הגיבה לדרישותיהם.
השביתה אשר עשויה לצאת בקרוב לפועל ביונדאי קוריאה, תהיה הראשונה לאחר ארבע שנים של שקט מצד עובדי יונדאי בקוריאה אשר שבתו בעבר מספר פעמים. במקרה של יונדאי, אחת היצואניות הגדולות בקוריאה, שביתה אינה עניין של מה בכך מכיוון שהשבתת יצור ביונדאי קוריאה פוגעת בייצוא הכולל מקוריאה.
לפי הפרסומים בקוריאה, ביום שישי האחרון הצביעו 81.6% מעובדי הענקית הקוריאנית המאוגדים בעד שביתה, משמע אם לא יענו דרישותיהם – יונדאי קוריאה תושבת. הסיבה העיקרית לדרישותיהם של עובדי יונדאי היא היקף השקעתה של היצרנית דווקא במפעלים שנמצאים מחוץ לקוריאה.
לפי יונדאי, החברה צפויה להשקיע 10 מיליארד דולר בהקמת מפעלי רכב חשמלי בארה"ב – מה שגורם לעובדים בקוריאה לחשוש למעמדם. יש להדגיש כי כיום שביתה במפעל בקוריאה אינה משפיעה ישירות על מכירות בישראל, זאת מכיוון שמשך האספקה לישראל ממושך, כלומר גם קיים משבר אשר מעכב יצור וגם למכוניות לוקח שבועות ארוכים להגיע לארץ, כלומר שביתה קצרה לא תשפיע על מכוניות שבכל מקרה בדרך לישראל, אך אם השביתה תהיה ממושכת שוק הרכב הישראלי עשוי להיות מושפע.
לפי נתוני משרד התחבורה אשר מסכמים את מחצית השנה הראשונה של 2022 יונדאי היא המכונית הנמכרת בישראל עם 31,370 מסירות. במקום השני נמצאת טויוטה עם 24,903 מסירות ובמקום השלישי נמצאת קיה עם 21,547 מסירות.