סגור

מבחני ריסוק חדשים: כמה כוכבים קיבלה מכונית הניסוי של מובילאיי?

ארגון הבטיחות האירופי פרסם תוצאות של מבחני ריסוק חדשים שערך לחמישה דגמים חדשים - חלקם כבר נוסעים בכבישי הארץ

ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP מפרסם את תוצאות מבחני הבטיחות לחמישה דגמי רכב חדשים שחלקם מיועדים לשיווק בישראל- וחלקם כבר נוסעים בכבישי הארץ. הדגם שנוסע בכבישי ישראל עושה זאת במסגרת ניסוי - וחלק מן הדגמים הם סיניים. כל הדגמים קיבלו ציון גבוה של חמישה כוכבים, אך גם בין הדגמים השונים קיימים הבדלים במפרטי הבטיחות ובתוצאות.


הדגם הראשון שנבחן על ידי הארגון הוא ה-01 של לינק אנד קו הסינית. יבואו של ה-01 אמור להתחיל במהלך החודשים הקרובים באמצעות חברת מאיר. הרכב של לינק אנד קו קיבל ציון גבוה מאוד של 96% בסעיף ההגנה על מבוגרים, כאשר ארגון הבטיחות מציין לטובה את העובדה שמדובר ברכב שחולק מכלולים עם וולוו XC40 השוודי.
מכונית מעניינת נוספת שנבחנה על ידי הארגון היא ה-ES8 של NIO הסינית. ל-NIO אין משווק רשמי בישראל, אבל מכוניות ראשונות מדגם זה מיועדות לנסוע בכבישי גוש דן בשנה הבאה במסגרת ניסוי של מובילאיי. גם במקרה של ה-ES8, הנוסעים ברכב יכולים להיות רגועים, בין אם מדובר ברכב אוטונומי או ברכב רגיל: ה-ES8 קיבלה ציון גבוה של חמישה כוכבים במבחן הריסוק כאשר בארגון הבטיחות ציינו כי קיימת הגנה טובה למבוגרים וגם לילדים במקרה של תאונת דרכים צידית וחזיתית.
2 צפייה בגלריה
מבחני ריסוק ניו ארגון הבטיחות האירופי
מבחני ריסוק ניו ארגון הבטיחות האירופי
מבחן הריסוק של הרכב הסיני ES8 של NIO
(צילום: EURONCAP)

דגם נוסף המיועד לשיווק בישראל בחודשים הקרובים - והיחיד בקבוצה זו שאינו מצויד במערכת הנעה "ירוקה" עם הנעה חשמלית או מימנית - הוא האאוטבק של סובארו. גם האאוטבק קיבל ציון גבוה של חמישה כוכבים כאשר ארגון הבטיחות ציין כי ההגנה לנוסעים בתאונה חזיתית וצידית היתה טובה.

2 צפייה בגלריה
מבחני ריסוק סובארו ארגון הבטיחות האירופי
מבחני ריסוק סובארו ארגון הבטיחות האירופי
מבחן הריסוק של סובארו אאוטבק
(צילום: EURONCAP)

במבחן רוסקה גם אאודי Q4 החשמלית שמיועדת לשיווק בישראל. המכונית קיבלה ציון מלא של חמישה כוכבים, תוך ציון העובדה שבדומה ליתר הדגמים בקבוצת פולקסווגן המבוססים על אותה פלטפורמה - למשל ה-ID4 של פולקסווגן - גם האאודי מגינה היטב על נוסעיה.
הדגם האחרון - והיחיד שלא נראה בעת הקרובה בכבישי ישראל - הוא ה-MIRAI של טויוטה. זו המכונית היחידה מבין המכוניות שנבחנו שמצוידת בהנעה מימנית. ה-MIRAI קיבלה חמישה כוכבים, כאשר במבחן צוין במפורש כי מדובר ברכב שזכה לתשומת לב מיוחדת מהארגון ולבדיקה מחמירה לאור העובדה שברכב קיים מיכל מימן.