סגור
רובוטקסי מונית אוטונומיתמ קרוז cruise ג'נל מוטורס סן פרנסיסקו
רכב של קרוז (צילום: גטי)

ארה"ב: הרשויות חוקרות תאונה בה היה מעורב רכב אוטונומי של קרוז

התאונה אירעה בסן פרנסיסקו - אין ודאות כי רכב השירות האוטונומי של ג'נרל מוטורס אשם בה; ה-NHTSA, ארגון הבטיחות בדרכים הפדרלי, פתח בחקירה

מה קורה לשירות הרכב האוטונומי של ג'נרל מוטורס? אחרי שבשבוע שעבר דיווחו אמצעי תקשורת בארה"ב על התנהגות מוזרה של המכוניות האוטונומיות של קרוז בסן פרנסיסקו, מתפרסם כעת כי ה-NHTSA, ארגון הבטיחות בדרכים הפדרלי, פתח בחקירה של תאונת דרכים בה היה מעורב רכב של קרוז שנסע ברחובות סן פרנסיסקו.
לפי פרסומי ה-NHTSA, ב-3 ביוני, זמן קצר לאחר הענקת האישור לביצוע הנסיעות האוטונומיות היה מעורב הרכב של קרוז בתאונה בה נגרמו פציעות קלות.
לפי הדו"ח הקצר שמפרסם ה-NHTSA, "רכב אוטונומי של קרוז שפעל במצב אוטונומי נסע בשדרות גירי בכיוון צומת רחוב ספרוס. כאשר הרכב התקרב לצומת, הוא עבר לנתיב השמאלי ופנה שמאלה עם איתות פעיל. במקביל, טויוטה פריוס אשר נעה בכיוון מערב התקרבה לצומת הרחובות מהנתיב הימני. הטויוטה נסעה במהירות 40 מייל לשעה באזור המותר ל-25 מייל לשעה. בעקבות התקרבות הפריוס, הרכב של קרוז נעצר טרם השלמת ביצוע הפנייה. הטויוטה נכנסה לצומת בנסיעה ישר במקום לפנות ופגעה בחלקו האחורי של הרכב של קרוז. המשטרה ושירותי החירום הוזעקו למקום לטפל בפצועים (קל), והרכב של קרוז נגרר מהמקום".
יש להדגיש, כי לא ידוע כרגע האם הרכב של קרוז אכן אשם בתאונה. פתיחת חקירה של ה-NHTSA בנושא היא הליך שגרתי אשר מיועד לקבוע מי אכן אשם בתאונה - וממצאי החקירה יפורסמו בחודשים הקרובים.