תחזוקת צי הרכב הממשלתי: 30 אלף צמיגים בשנה במחיר 22 מיליון שקל
החלפת צמיגים בקצב מהיר: מבט פנימה על הצטיידות הרכבים הממשלתיים והמשטרתיים
צי הרכב של ישראל שכולל את משרדי הממשלה והמשטרה מונה כ-16 אלף רכבים ודורש 30 אלף צמיגים מדי שנה, בהיקף כספי משוער של כ-22 מיליון שקל - מדי שנה. כך עולה מנתונים שהפיץ משרד האוצר בקרב ספקי המשרד לקראת הצטיידות בצמיגים עבור צי הרכב של המדינה. כלומר, בכל רכב יידרשו בממוצע שני צמיגים חדשים בשנה. מדובר בממוצע החלפה גבוה משמעותית מהממוצע בישראל, העומד בדרך כלל על שנתיים עד ארבע שנים. החלפת הצמיגים האמורה תתבצע בכל רכבי המדינה, החל מרכבי שרים וכלה ברכבי שטח המשמשים את המשטרה.
כפי שנחשף ב"כלכליסט" ישראל מציינת במסמכיה כי: "יובהר כי ייתכן וצי הרכב הממשלתי על נגזרותיו יוסב למיקור חוץ, קרי ליסינג".
החוזה בין המדינה ובין ספק הצמיגים (בפועל ייבחרו שני ספקים) יהיה חוזה ארוך טווח ומשך ההתקשרות מול הזוכה יהיה עד יוני 2030. בנוסף, המדינה תוכל גם להזמין כמות צמיגים גדולה מזו שתוכננה במקור.
מעבר לכך, הבחירה בספקים תעשה על פי שורה של פרמטרים. כך למשל, הם יצטרכו לספק לחלק מהרכבים "צמיגי פרימיום", שיהיו בעלי 42 תחנות שירות ברחבי הארץ. מי שמחזיק במה שמוגדר כ"רכב שרד" לא יצטרך לרדת ברמת הצמיגים. לפי פרסום משרד האוצר: "ברכב שרד יותקן צמיג מקורי מהרכבה ראשונה בלבד. בעדיפות שנייה צמיג המוגדר OEM עבור רכב זה" – כלומר אם מדובר למשל ברכב שר, הצמיגאי יהיה חייב לספק לו צמיגים מאותה תוצרת ומאותו המפרט שהגיע ברכב כאשר היה חדש. ואם לא ניתן למצוא את הצמיג המבוקש, ניתן להרכיב רק צמיגי OEM (ORIGINAL EQUIPMENT MANUFACURER ) כלומר צמיגים מאושרים לשימוש על ידי היצרן ומיוצרים על ידי החברות שמספקות ליצרן הרכב את הצמיגים. בנוסף, אם מדובר ברכב חשמלי המדינה דורשת צמיגים מקוריים וייעודיים לרכב חשמלי.
יצוין כי בניגוד לרכבי השרד שיקבלו צמיגים מקוריים, יש גם מי שמקבלים צמיגים מיוחדים. כפי שפורסם ב"כלכליסט" מחירו של צמיג חסין ירי ברכבו של ראש הממשלה הוא 18 אלף שקלים.