סגור

מבחני ריסוק חדשים: החשמליות של יונדאי ופורד זכו לציון גבוה

פורד מוסטאנג מאך E זכתה לחמישה כוכבי בטיחות - עם זאת הבוחנים ציינו כי היא עשויה להוות סכנה למכוניות אחרות; יונדאי איוניק 5 זכתה גם היא לחמישה כוכבים - למרות שאחת מכריות האוויר "לא סיפקה הגנה משמעותית"

ררגון הבטיחות האירופי EURONCAP מפרסם היום את תוצאות מבחני הריסוק של כמה דגמים חדשים – שחלקם משווקים בישראל וחלקם עתידים להיות משווקים בישראל בקרוב. המכונית הראשונה שנבחנה על ידי הארגון היא פורד מוסטאנג מאך E, רכב הכביש שטח החשמלי של פורד שזכה לציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות. המוסטאנג, שעשרות יחידות ממנה כבר הגיעו לישראל ביבוא אישי וביבוא מקביל קיבלה כאמור את הציון המלא, אך בוחני הארגון ציינו כי הפורד עלולה להוות דווקא סכנה למכוניות אחרות אשר יהיו מעורבות עמה בתאונה.


הדגם השני שנבחן הוא יונדאי איוניק 5 ששיווקה בישראל החל לפני כחודשיים. האיוניק 5 זכתה גם היא לחמישה כוכבי בטיחות, אך הארגון הדגיש כי דווקא כרית האוויר שהותקנה במכונית המבחן בין המושבים הקדמיים כדי למנוע תזוזה יתרה של בובות הנהג והנוסע במקרה תאונה לא סיפקה הגנה משמעותית.
לצד האיוניק 5 נבחנה יונדאי נוספת אשר משווקת בישראל: הטוסון, שזכתה גם היא לציון המרבי. הטוסון לא קיבל הערות מיוחדות בתחומי ההגנה על הנוסעים, וגם כרית האוויר המרכזית פעלה היטב. גם טויוטה יאריס קרוס, גרסת הקרוס אובר של טויוטה יאריס המיועדת להגיע לישראל בקרוב, קיבלה את הציון המרבי – אך ממדידות שערכו בוחני הארגון עלה כי ההגנה על חזהו של ה"נהג" היתה חלקית בלבד. לצד אלה נבחן דגם של יונדאי שאינו מיובא לישראל – יונדאי באיון, אשר קיבל ציון חלקי של ארבעה כוכבי בטיחות.


1 צפייה בגלריה
מבחני ריסוק פורד מוסטאנג
מבחני ריסוק פורד מוסטאנג
מבחני ריסוק לפורד מוסטאנג
(EURONCAP)