סגור
העיתון הדיגיטלי
17.03.25
רכב כביש שטח דונגפנג VOYAH
רכב כביש שטח דונגפנג VOYAH. בבעלות ממשלת סין (דונגפנג)

יצרן נולד: האם דונגפנג וצ'אנגאן הסיניות יתמזגו?

היצרניות שבבעלות ממשלת סין הודיעו סימולטנית על תוכנית ארגון מחדש. לפי הדיווחים בתקשורת, הן עתידות להתמזג. במידה ויתמזגו, היקף המכירות השנתי של היצרנית החדשה צפוי לעבור את רף 4.5 מיליון המכוניות - ולהפוך אותה לחברה החמישית בגודלה בעולם

יצרניות הרכב הסיניות דונגפנג וצ'אנגאן עתידות להתמזג, כך מדווחים מספר גדול של אמצעי תקשורת בסין. לפי הדיווחים, הלילה הודיעו שתי היצרניות סימולטנית על "תוכניות לרה ארגון". ההודעות של דונגפנג ושל צ'אנגאן פורסמו בו זמנית והיו דומות בתוכנן, אבל החברות לא הזכירו בהודעותיהן זו את זו. במידה ודונגפנג וצ'אנגאן אכן יתאחדו, יצרנית הרכב שתיוולד מהמהלך תהיה החמישית בגודלה בעולם.
המהלך של צמד החברות, שתיהן בבעלות ממשלת סין, אינו מפתיע. במהלך השנים האחרונות נשמעו בענף הרכב העולמי תחזיות שצפו גל של מיזוגים בין יצרני רכב סינים ש"ינפו" את יצרני הרכב הקטנים ויחזקו את יצרני הרכב הממשלתים הגדולים. ויותר מכך: אם צמד היצרניות שבבעלות ממשלת סין אכן יתאחדו, היקף המכירות השנתי של היצרנית החדשה צפוי לעבור את רף 4.5 מיליון המכוניות - כלומר החברה הממשלתית החדשה תמכור יותר מכוניות בשנה מ-BYD - שאינה חברה ממשלתית.
לפי הדיווחים באמצעי התקשורת בסין, הנהלת דונגפנג תהיה האחראית על תהליכי קבלת ההחלטות והתוויית המדיניות ביצרנית הרכב החדשה. במסגרת המיזוג העתידי צפויות החברות לבצע אינטגרציה של שרשראות האספקה - ובהמשך גם שיתופי טכנולוגיות.
יודגש כי המכוניות של דונגפנג ושל צ'אנגאן מיובאות לישראל על ידי יבואנים נפרדים: זיכיון היבוא של צ'אנגאן נמצא בידי מכשירי תנועה ואילו דלק מוטורס מחזיקה בזיכיון דונגפנג. זיכיון היבוא של מוצג נוסף ששייך לצ'אנגאן - מכוניות אוואטר (AVATR) נמצא בידי אלבר. לעת עתה מוקדם לקבוע האם למיזוג, אם וכאשר אכן יצא לפועל, תהיה השפעה על שוק הרכב הישראלי - אך בכל מקרה, בניגוד ליצרני הרכב המערביים, במקרה של היצרנים הסינים זיכיונות מחליפים ידיים בתדירות הרבה יותר גבוהה והיצרנים אינם מהססים לפצל זיכיונות, להוציא זיכיונות מידי משווקים קיימים ולהעביר זיכיונות בהתראה קצרה.