סגור

פרסום ראשון
כבר לא נפרדת: דאצ'יה תתכנס לתוך מתקני קבוצת קרסו

מותג הלואו קוסט של רנו ניסאן עוזבת את מודל השיווק הנפרד מייתר מותגי קבוצת קרסו - ותעבור בקרוב למתקני הקבוצה בראשל"צ, שם ישווקו מכוניות המותג הרומני בסוכנות נפרדת, אך סמוכה ליתר מותגי הקבוצה

דאצ'יה, מותג הלואו קוסט של קבוצת רנו ניסאן, עוזבת את מודל השיווק הנפרד מייתר מותגי קבוצת קרסו - ותעבור בקרוב למתקני קבוצת קרסו בראשון לציון, שם ישווקו מכוניות המותג הרומני בסוכנות נפרדת אך סמוכה ליתר מותגי הקבוצה; כך נודע לכלכליסט.
לאחרונה עזבה דאצ'יה את סוכנות הדגל של המותג בפתח תקווה - והמכירות צפויות להתבצע בקרוב מסוכנות חדשה, שתמוקם בתוך מתקני קבוצת קרסו. עם זאת, לפי היבואנית, הסוכנות תשמר את מאפייניה היחודיים של דאצ'יה, כולל היכולת לרכוש מכוניות ולצאת לכביש תוך מספר שעות. יש לציין כי בפועל, רוב מותגי הרכב בישראל אשר משווקים בסוכנויות משמרים כמובן את מאפייני המותג היחודיים.
דאצ'יה עצמה נכנסה לשוק הרכב הישראלי עוד בשלהי שנת 2014 עם מספר דגמים זולים יחסית המבוססים על טכנולוגיה נוכחת של רנו - כאשר אחד העקרונות שהדגישה היבואנית הוא העובדה ששיווק דאצ'יה יבוצע בנפרד מיתר מותגי קבוצת קרסו, בין היתר מכיוון שמדובר במותג אשר דוגל בפילוסופיה של "מכונית כלואו קוסט", כלומר מכוניות זולות, נטולות אבזור מיוחד אשר ניתנות לרכישה מיידית ויציאה באותו היום עם הרכב החדש.
1 צפייה בגלריה
דאצ'יה סנדרו
דאצ'יה סנדרו
דאצ'יה סנדרו
(צילום: אודי עציון)
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב הישראלי, בשנת 2020 נמכרו בישראל 2,052 מכוניות דאצ'יה, נתון אשר מיקם את המותג במקום ה-19 בשוק הישראלי. לשם השוואה, בשנת 2019 נמכרו בישראל 3,162 מכוניות דאצ'יה. דאצ'יה עצמה נמצאת בעיצומו של תהליך להפיכה ממותג בנזין ודיזל עממי למותג חשמלי עממי. דגם ראשון של היצרנית, הספרינג, מיועד ליצור במהלך השנה הבאה.