סגור
מפעל מכוניות טסלה
מפעל מכוניות טסלה. בסין המחירים יורדים (צילום: רויטרס)

כדי לעמוד ביעדי מכירות טסלה מוזילה מחירים בסין, BYD מייקרת

לפי פרסומים בסין הוזילה טסלה השבוע שני דגמי ליבה - טסלה 3 וטסלה מודל Y. לעומתה, חברת BYD הודיעה על התייקרויות לשוק הרכב הסיני, בשל מדיניות הסיבסוד של הממשל ומעלייה במחירי חומרי גלם

בניגוד לשוק הרכב הישראלי, בו ממשיכים להתנפל על החשמליות הסיניות, לשוק הרכב הסיני כללים משלו. כמו למשל הוזלת מחיר של דגמים כדי לעמוד ביעדי ייצור וגם בתחרות.
לפי פרסומים בסין הוזילה טסלה השבוע שני דגמי ליבה - טסלה 3 וטסלה מודל Y במטרה לסייע ליצרן להתמודד עם מה שמוגדר בסין כ"אי עמידה ביעדי מכירות". לפי הפרסומים, מחירה של טסלה 3 בגרסת הבסיס הוזל בכ-2,000 דולר ומחירה כעת הוא כ-37 אלף דולר. טסלה 3 DUAL MOTOR הוזלה בשיעור של 2,500 דולר ומחירה כעת הוא כ-49 אלף דולר. במקרה של טסלה מודל Y, גרסת הבסיס (בעלת הנעה אחורית, אינה משווקת בישראל) הוזלה ב3,900 דולר ומחירה כעת הוא כ-40,500 דולר (שהם כ-289 אלף יואן).
להוזלות של טסלה בשוק הרכב הסיני יש מספר סיבות. בעוד שבטסלה 3 מדובר באמצעי להגדלת המכירות, בטסלה מודל Y מדובר במהלך לקראת שינוי רגולטורי: כיום הממשל הסיני מעניק סובסידיות לרוכשי רכב חשמלי במחיר של עד 300 אלף יואן. אך החל מינואר הקרוב הרכבים החשמליים היחידים שיהיו זכאים לסובסידיות ממשלתיות יהיו בעלי טכנולוגיית החלפת סוללה מה שמותיר את הגרסה הבסיסית של מודל Y מעט מעל למחיר שמזכה אותה השנה בהטבת המס. הפתרון של טסלה במקרה זה הוא להוזיל לרוכשים את הדגם הבסיסי כדי שיוכלו לרכוש אותו ולקבל את הסובסידיות.
להבדיל מטסלה שמוזילה את המכוניות בסין – BYD מודיעה דווקא על התייקרויות לשוק הרכב הסיני. לפי פרסומים, ההתייקרויות נובעות ממדיניות הסיבסוד של הממשל ומעלייה במחירי חומרי גלם – כאשר היקפי ההתייקרויות לשוק הסיני נעים בין 2,000 ל – 6,000 יואן (כ-280 עד 840 דולר). הפרסומים בסין אינם מפרטים אילו דגמים BYD מתכוננת לייקר, אך יש להדגיש כי BYD אינה מבדילה בפרסומיה בין רכבים חשמליים טהורים ובין מה שהסינים מגדירים כ NEV, כלומר "רכב ירוק" – תיאור שכולל גם מכוניות חשמליות וגם רכבי פלאג אין הייבריד.