סגור
רכב טסלה 3 לונג ריינג'
רכב טסלה 3 (צילום: Sue Thatcher/Shutterstock)

סכנת התנגשות: ריקול ל-1.1 מיליון מכוניות טסלה בסין

מדובר בכל דגמי היצרנית המשווקים במדינה ושיוצרו בין ינואר 2019 לאפריל 2023; לפי השלטונות, במכוניות האמורות לא קיימת התראה מספקת לנהגים אשר לוחצים על דוושת התאוצה לפרק זמן ממושך

מעל 1.1 מיליון טסלות נדרשות לריקול בסין בעקבות "סכנת התנגשות", כך עולה מפרסומים במדינה. מדובר בכל דגמי טסלה אשר יוצרו בין ינואר 2019 לאפריל השנה.
לפי לשון הפרסומים מטעם הרגולטור הסיני, במכוניות האמורות לא קיימת התראה מספקת לנהגים אשר לוחצים על דוושת התאוצה לפרק זמן ממושך, מה שעשוי לגרום להתנגשות. הפתרון, לפי הרגולטור בסין, הוא עדכון אונליין פשוט (OTA) אשר אמור לטפל בבעיה, וזאת ללא צורך להגיע למוסכים. לפי טסלה, הלקוחות בסין יקבלו הודעת עדכון למכשיר הטלפון שלהם.
יש להדגיש כי טסלה ישראל טרם עדכנה בנושא ריקול אפשרי אשר יהיה תקף לדגמיה אשר משווקים בארץ.
במקביל, בארה"ב הגישו בשבוע שעבר בעלי טסלה מודל S ומודל X תביעה יצוגית נגד היצרנית בבית משפט בסן פרנסיסקו בטענה שעדכון OTA של היצרנית שנעשה ללא הסכמה של בעלי הרכבים פגע במכוניותיהם: לפי לשון התביעה, לאחר העדכון ירד טווח הנסיעה של המכוניות בשיעור של 20%. לטענת התובעים, העדכון אשר נעשה ברכבים מהווה הפרה של זכויות הצרכנים מכיוון שמעמדם החוקי של הרכבים אינו שונה ממעמדם של מחשבים ביתיים - כלומר חדירה אליהם מרחוק ללא אישור ושינוי של מאפייניהם מהווה עבירה על החוק.