בעלי טרקטורון? האוצר משנה את סיווג האופנועים כדי למנוע מיסוי נמוך
משרד האוצר פרסם תיקון לחוק תקנות התעבורה שצפוי להסדיר מתי כלי דו-גלגלי ייחשב אופנוע, במטרה למנוע הטבות מס שמקבלים האופנועים
מדינת ישראל נערכת לשינוי הגדרותיהם החוקיות של אופנועים בצו תעריף המכס, הפטורים ומס קנייה על טובין, כדי שכלי רכב אחרים (למשל טרקטורונים) לא יסווגו בטעות כאופנועים – מה שיטיל עליהם מס קנייה יותר נמוך. כך עולה ממסמכים שפרסם משרד האוצר.
לפי האוצר, כיום מבחינה חוקית מדינת ישראל מגדירה אופנוע כ"רכב מנועי בעל שני גלגלים המורכבים זה אחרי זה, בין אם חובר אליו רכב צידי (כלומר מה שמכונה "סירה") ובין אם לאו. במצב כזה, מבחינה חוקית קיימת בעיה: לפי משרד האוצר קיימים כיום בשוק כלי רכב שעונים על ההגדרה החוקית של "אופנוע" למרות שבפועל הם יותר מפוארים מאופנוע (למשל סוגים מסוימים של טרקטורונים) ולכן מבחינה חוקית, מדובר ברכב נוסעים ולא באופנוע.
לפי משרד האוצר, אם מדובר ברכב שיש לו "מאפיינים של כלי רכב בעל ארבעה גלגלים"- כלומר הוא רחב מאופנוע, יש לו מערכות שאין באופנוע כמו הגה ומערכת הינע (אגב, גם לאופנועים יש מערכות הינע) – ואין לו את היתרונות שמקנים לאופנוע מיסוי נמוך יותר ממכונית (כלומר קלות תנועה בתוך התנועה הצפופה של מרכזי הערים וחיסכון בתפיסת מקומות חניה) אז אין סיבה לסווגו כאופנוע מבחינת המיסוי.
התיקון לתקנות התעבורה עדיין אינו מגדיר מהם הפרמטרים שלפיהם ייקבע מהו אופנוע ומהי מכונית או טרקטורון, כלומר מהו הרוחב שיקבע האם מדובר באופנוע או למשל ב"טרייק" כלומר אופנוע תלת גלגלי.