סגור

ג'נרל מוטורס תייצר את הדור הבא של רכבי השטח לממשל האמריקאי

הרכב שנבחר על ידי שירות הביטחון הדיפלומטי של ארצות הברית הוא הסאברבן הגדול של שברולט. החוזה היוקרתי, בשווי של 36.4 מיליון דולר, כולל פיתוחים מיוחדים, ובהם שלדות מחוזקות, מנועים משודרגים ויכולת גרירה גבוהה

ג'נרל מוטורס תפתח ותייצר עבור הממשל האמריקאי רכבי שטח במסגרת עסקה בשווי של 36.4 מיליון דולר, כך מדווחת יצרנית המכוניות.

לפי ג'נרל מוטורס, הרכב שנבחר על ידי ה-DSS (שירות הביטחון הדיפלומטי) הוא הסאברבן הגדול של שברולט. עשר יחידות ממנו יסופקו לממשל האמריקאי במהלך השנה הבאה, ו-200 יחידות ממנו יסופקו לממשל האמריקאי במהלך העשור הנוכחי. הרכבים שיועברו לידי הממשל יתבססו בין היתר על שלדות מחוזקות, מנועים משודרגים וגם יכולת שטח ויכולת גרירה גבוהות יותר מאלה של הסאברבן הרגיל.

1 צפייה בגלריה
רכב סאברבן של שברולט ג'נרל מוטורוס
רכב סאברבן של שברולט ג'נרל מוטורוס
סאברבן של שברולט מבית ג'נרל מוטורוס. פיתוחים מיוחדים לממשל
(יצרן)

בניגוד לישראל, בה משטרת ישראל, משרד הביטחון וגופים נוספים רוכשים רכבים רגילים לחלוטין ואז מוסיפים להם מערכות שונות, בארצות הברית החוזה היוקרתי לאספקת רכבים לממשל האמריקאי כולל גם פיתוחים מיוחדים של רכב קיים כדי שיתאים למטרות הממשל. כלומר היצרן הזוכה מתחיל אמנם עם רכב קיים, אבל משנה בו מערכות רבות כבר בפס הייצור, החל במערכות המתלים והבלימה וכלה במערכות החשמל.
יש לציין כי לעתים רכבים כאלה, במפרט שנבחר על ידי הממשל האמריקאי, "מאומצים" גם בישראל על ידי גורמים שונים בשירות המדינה. לעתים רכבים אלה שמיוצרים בהיקף יחסית מצומצם זוכים גם "לעשות סיבוב" בישראל במסגרת ביקורים דיפלומטיים של בכירים אמריקאים.
קשה שלא לשים לב לעובדה אחת מעניינת: בכל הקשור בענייני ביטחון, הממשל האמריקאי מעדיף ללכת על מה שבדוק ומוכח, כלומר מנועי בנזין גדולים, ולהתעלם מהצהרותיו של ג'ו ביידן על מעבר להנעה חשמלית, מהלך שהשפיע על התנהלותה של ג'נרל מוטורס עצמה ועל כוונותיה העתידיות לפתח רכב חשמלי.