סגור
אלון מאסק אילון מאסק על רקע טסלה
(צילום: AFP, גטי)

טסלה פספסה את תחזית ההכנסות: מאבדת 4% במסחר המאוחר

יצרנית הרכב החשמלי רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 21.45 מיליארד דולר - פחות מהצפי שהיה להכנסות של 21.96 מיליארד דולר. עם זאת, רשמה החברה רווח של 1.05 דולר למניה לעומת צפי לרווח של 99 סנט

יצרנית הרכב החשמלי טסלה פספסה הפעם את תחזיות האנליסטים לשורת ההכנסות שלה. ההכנסות עמדו ברבעון השלישי על 21.45 מיליארד דולר, פחות מהצפי שהיה להכנסות של 21.96 מיליארד דולר.
עם זאת, בשורת הרווח הצליחה החברה לעקוף את התחזיות, כאשר היא רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 1.05 דולר למניה, לעומת צפי לרווח נקי של 99 סנט. בסך הכל עמד הרווח הנקי הרבעוני של החברה (GAAP) על 3.3 מיליארד דולר, לעומת רווח נקי של 1.62 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.
עולה עולה מהדו"ח כי הרווח התפעולי של טסלה ברבעון השלישי הסתכם ב-3.7 מיליארד דולר - שיא מבחינת החברה (לאחר רווח תפעולי של 3.6 מיליארד דולר שנרשם ברבעון הראשון). עם זאת, מדובר בפספוס - האנליסטים צפו לחברה רווח תפעולי רבעוני של 3.9 מיליארד דולר.
ההכנסות של טסלה מעסקי הרכב שלה עלו ב-55% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והגיעו ל-18.7 מיליארד דולר. טסלה חזרה על הערכה קודמת שסיפקה לבעלי המניות שלה וציינה כי היא "מצפה להשיג בכל שנה צמיחה של 50% באספקת כלי רכב".
יחידת האנרגיה של טסלה, חטיבה שמוכרת סוללות למגורים, מסחר ושירותים ומתקינה גגות סולאריים, הניבה הכנסות של 1.12 מיליארד דולר ברבעון.
טסלה חזרה והדגישה כי משלוחים של הסמי-טראק החשמלי שלה יתחילו בדצמבר, ומי שיהיה הלקוח הראשון של החברה הוא תאגיד פפסיקו. טסלה הכריזה על הסמי-טראק המדובר לראשונה בדצמבר 2017, אך לא ציינה מתי תתחיל לייצר אותו בפועל.
החברה דיווחה בעבר שהמשלוחים שלה לרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר כללו 343,000 כלי רכב וכי היא הצליחה לייצר 365,000 כלי רכב.
מניית טסלה מאבדת במסחר המאוחר 6%.