סגור

מטרו מוטור תוותר על זיכיונות יבוא - כדי לשמור על זה של ימאהה

זאת, לאחר שלפני כשלושה חודשים קבע הממונה על ההגבלים כי היבואנית התקשרה עם ימאהה בהסכם כובל בתחום הרכבים התפעוליים; מטרו מייבאת כיום לישראל גם רכבים של מרשל האמריקאית ושל איזיגו

מטרו מוטור תשמר את זיכיון היבוא של ימאהה על חשבון זיכיונות יבוא אחרים - זאת לאחר שלפני כשלושה חודשים קבע הממונה על ההגבלים כי מטרו מוטור התקשרה עם ימאהה בהסכם כובל; כך הודיע היום (ה') הממונה.
לפני כשלושה חודשים נקבע כי ההסכם בין מטרו מוטור וימאהה מהווה הסכם כובל בתחום הרכבים התפעוליים (כלומר, טרקטורוני עבודה קטנים אשר משמשים לצרכי חקלאות, שמירה וכיו"ב). מנוסח הודעת הממונה על ההגבלים עולה כי מטרו הגישה ערר על החלטתו, אך בסופו של דבר היבואנית תסיים את ההתקשרות עם חלק מהיצרנים המייצרים רכב תפעולי. בעקבות זאת קבע הממונה כי ההסדר בין ימאהה ומטרו אינו מהווה עוד פגיעה משמעותית בתחרות, והערר נמחק. בפועל מטרו מייבאת כיום לישראל גם רכבים של מרשל האמריקאית ושל איזיגו, זיכיונות שעליהם תצטרך, כאמור, לוותר.
1 צפייה בגלריה
השקת אולם תצוגה ימאהה
השקת אולם תצוגה ימאהה
אופנוע ימאהה באולם התצוגה של מטרו מוטור
(צילום: קליל ליאון)
המהלך של מטרו לויתור על זיכיונות היבוא שאינם של ימאהה הוא מהלך הגיוני: בעוד שאיזיגו ומרשל הן יצרניות קטנות של כלי רכב תפעוליים, ימאהה נחשבת לענקית בתחום הדו גלגלי, הטרקטורונים והרכב התפעולי - ולכן כדאי להקפיד על שימור של הזיכיון והימנעות מפגיעה בו, גם במחיר פגיעה במותגים קטנים אחרים שבכל מקרה מכירותיהם בישראל ממוקדות בתחום הרכב התפעולי.
בנוסף, מטרו נכנסת בימים אלה לתחום חדש: יבוא של רכבי יוקרה, לאחר שלאחרונה הודיעה יצרנית הרכב קארמה אוטומוטיב כי בחרה במטרו לייצג אותה בישראל. הדגם הראשון של קארמה, שמיועד להגיע לישראל בשנה הבאה, יצויד במנוע בנזין בנפח של 1.5 ליטר - אשר משודך למנוע חשמלי. המחיר הצפוי הוא כ-650 אלף שקל.