סגור
קורקינטיים קורקינטים קורקינט חשמלי שיתופיים של  בירד ליים וינד ו ליאו תל אביב
קורקינט חשמלי (אוראל כהן)

אין לוחית רישוי לקורקינט החשמלי? הקנס יעמוד על 100 שקל בלבד למשך שנה

התקנות שפרסם משרד התחבורה לגבי אי התקנת לוחיות על קורקינטים ואופניים חשמליים ואי רישום הכלי במאגר המידע הממשלתי ייכנסו לתוקף ב-1 באוגוסט; לאחר שנה יעלה הקנס לסכום קבוע של 750 שקל

בעלי קורקינט ואופניים חשמליים שלא יתקינו לוחית רישוי ולא ירשמו את הכלי במאגר המידע הממשלתי ייקנסו החל מה-1 באוגוסט ולמשך שנה בסכום של 100 שקל בלבד, כך עולה מלשון תקנות התעבורה שפרסם משרד התחבורה לעיון הציבור. לאחר שנה יעלה הקנס לסכום קבוע של 750 שקל. את הקנס יוכלו לרשום גם שוטרים וגם פקחי עירוניים.
בשלהי השנה שעברה אישרה ועדת הכלכלה כי בעלי אופניים חשמליות או קורקינט חשמלי יידרשו להירשם למאגר ממשלתי ולהתקין על הכלי לוחית רישוי. החובה תיכנס כאמור לתוקף ב-1 באוגוסט ועד אז לבעלי הקורקינטים והאופניים יינתן זמן להירשם למאגר של מדינת ישראל וגם להפיק לוחית רישוי מיוחדת שתוצמד לכלי ותאפשר זיהוי. עד כה נושא גובה הקנס על אי התקנת לוחית רישוי טרם הוסדר בחוק.
על פי עיקרי התקנות, יוטל הקנס בסך 100 שקל על מי שלא יירשם במאגר ויתקין לוחית רישוי. הסכום הנמוך נקבע "עקב הצורך לתת לציבור זמן להכיר את החובות החדשות המוטלות עליו ולהיערך לעמידה בהן בלי לשאת בנטל עונשי כבד". לאחר שנה, כלומר החל באוגוסט 2025 גובה הקנס על אי התקנת לוחית רישוי יזנק לסכום קבוע של 750 שקל.
על פי עיקרי התקנות, עבירת אי התקנת לוחית הרישוי תוגדר כעבירה שיש לשלם עליה קנס, או לסירוגין לבקש להישפט.