בלעדי
אחרי סלקום: גם פז יוצאת משוק הטעינה הביתית לרכב חשמלי
לקוחות פז Charge קיבלו בימים האחרונים הודעה לפיה היא מפסיקה לפעול בתחום ותתמקד בטעינה ציבורית; "עמדת טעינה ביתית היא כאב ראש למי שאין משאבים להשקיע ברדיפה אחרי ועדי בתים, דיירים ומתנגדים"
"מהפכת הטעינה החשמלית של פז Charge מגיעה אליכם לבניין". כך טענה פרסומת של "פז" משנת 2023. אבל בשבועות האחרונים, כך מתברר, פז נסוגה בשקט מתחום הטעינה הביתית.
ל"כלכליסט" נודע כי לקוחות פז Charge קיבלו במהלך הימים האחרונים הודעה לפיה חברת האנרגיה מפסיקה לפעול בתחום הטעינה הביתית ותתמקד בטעינה ציבורית.
יצוין כי היקף פעילות הטעינה הביתית של "פז", בדומה לסלקום, נחשב מינורי עבור החברה. ועם זאת, מדובר בנסיגה של ענקית אנרגיה ישראלית מתחום שנחשב מבטיח, במיוחד לנוכח העובדה שבשנה שעברה מכוניות חשמליות תפסו 25% משוק הרכב הישראלי, מה שבנתיים ירד לכ 16%.
לפי מצגת למשקיעים שפרסמה פז בחודש שעבר, כיום החברה מגדירה עצמה כ"מספר 1 בכמות האתרים ובכמות המטענים האולטרא מהירים". ולפי החברה יש אלפיים חברות שמשתמשות בפזומט Charge – והחברה מחזיקה במעל ל-100 מתחמי טעינה ברחבי ישראל.
לפי פרסומי החברה, נכון לפברואר 2025 החזיקה פז Charge ב-248 עמדות טעינה ברחבי ישראל, שמכרו 6.4 מיליון קילוואט/שעה. אך אלה כאמור הן עמדות טעינה ציבוריות.
"עמדת טעינה ביתית זה כאב ראש אדיר למי שאין לו משאבים להשקיע ברדיפה אחרי וועדי הבתים, הדיירים והמתנגדים" מסר ל"כלכליסט" גורם בענף.
"בניגוד לשוק הבנזין, בו הלקוחות הם שבויים של חברות הדלק, בשוק הטעינה הלקוחות הם אדונים לעצמם. ומי שגדול ויכול להרוויח מטעינה ציבורית, לא ישקיע את המשאבים בשוק שהוא כל כך עתיר רגולציה ואישורים".
בפז Charge אישרו את הדברים.






























