סגור

ריקול מערכות חירום לטויוטה: חלק ניכר מהמכוניות הוא ביבוא מקביל

הריקול הוא לדגמי קורולה ויאריס שיוצרו ב-2020 ו-2021 ונוגע ליחידת ה-ECALL שמותקנת במכוניות שמשווקות באירופה. המערכת תיבדק ואם יהיה צורך תשודרג התוכנה

טויוטה הודיעה על ריקול עקב מערכת חירום שכולל אלפי מכוניות בישראל, שחלק ניכר מהן יובאו ביבוא מקביל ולא באמצעות יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה הוותיקה. כך עפ"י משרד התחבורה.


הריקול נוגע לעת עתה לדגמי קורולה ויאריס שיוצרו במהלך 2020 ו-2021 ונוגע ליחידת ה-ECALL ברכבים. ECALL היא מערכת חירום שיצרני רכב מתקינים למכוניות שמשווקות באירופה ותפקידה ליצור קשר עם שירותי החירום במקרה תאונת דרכים. מטרת הריקול הוא בדיקת המערכת ושדרוג של התוכנה במקרה הצורך.

1 צפייה בגלריה
טויוטה קורולה 2020
טויוטה קורולה 2020
טויוטה קורולה 2020
(צילום: שאטרסטוק)

בניגוד ללא מעט ריקולים של דגמי מכוניות רבים שמתרחשים בישראל חדשות לבקרים, מידת הפופולאריות הגבוהה של טויוטה בערוצי היבוא שאינם ישירים גרמה למשרד התחבורה להוציא מספר גדול של הודעות ריקול. כך, לצד ההודעה על הריקול למכוניות שיובאו על ידי יוניון מוטורס מופיעות גם הודעות על ריקול זה למכוניות שיובאו על ידי לא מעט שחקניות בשוק היבוא המקביל: גז פרו, גשר גולן, אוטו פוינט ויבואניות נוספות. מספר המכוניות המדויק אינו ידוע משום שרוב המכוניות לא הגיעו ביבוא סדיר.
החוק בישראל מחייב את יבואני הרכב הוותיקים להעניק שירות במקרה של ריקול, אבל במהלך השנים האחרונות נתקלו היבואנים הללו בלא מעט קשיים שנבעו מהצורך לתקן רכבים שלעתים כלל לא התאימו למפרט הנדרש בישראל, החל במערכות מולטימדיה שכלל לא "דיברו" עברית או אנגלית וכלה במכוניות שנדרשו לריקולים במערכות שיועדו למדינות מושלגות.