סגור

בעוד חודש: יונדאי העולמית תפסיק לייצר את האיוניק

הסיבה להפסקת הייצור היא שהיצרנית הקוריאנית שמשווקת את איוניק 5 החשמלית בעולם, אינה רואה עוד כדאיות בהמשך ייצור הגרסה ההיברידית וגרסת הפלאג אין הייבריד. שיווק הדגם בארץ גם הופסק בפברואר בשל עליית מס הקנייה על מכוניות היברידיות

יונדאי העולמית תפסיק לייצר את האיוניק בעוד חודש אחד בלבד, כך מודיעה היצרנית הקוריאנית.
האיוניק ההיברידית (בניגוד לאיוניק 5 החשמלית) היתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל לפני כחמש שנים – עד שבפברואר האחרון שיווקה בישראל הופסק, דווקא בגלל עליית מס הקנייה על מכוניות היברידיות אשר נכנסה לתוקף בתחילת ינואר האחרון.
דווקא בגלל העובדה שיונדאי איוניק ההיברידית לא שווקה עוד על ידי יבואנית יונדאי הישירה, נוצרה הזדמנות בשוק הרכב הישראלי – אשר גרמה למספר חברות בתחום היבוא המקביל לייבא ארצה יונדאי איוניק היברידיות.

1 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק
(יונדאי)

האיוניק עצמה שווקה בעולם בשלוש גרסאות ששתיים מהן שווקו בארץ: גרסה היברידית אשר שווקה בישראל, גרסה חשמלית ששווקה בישראל גם היא – וגרסת פלאג אין הייבריד שמעולם לא יובאה לארץ באופן סדיר.
כעת, לנוכח העובדה שיונדאי משווקת את איוניק 5 בעולם, היצרנית אינה רואה עוד כדאיות בהמשך ייצור של הגרסה ההיברידית וגרסת הפלאג אין הייבריד. בכך מצטרפת האיוניק מן הדור הנוכחי למספר הולך וגדל של דגמים פופולריים, שיצרניהם לא מתכוונים להציג להם יורשים – גם מסיבות שקשורות באיכות סביבה וגם מסיבות אשר קשורות בהעדפות צרכנים לרכבי כביש שטח ולמכוניות חשמליות.
זאת ועוד: למרות שיונדאי תפסיק לחלוטין לייצר את האיוניק, בכבישי ישראל עדיין נוסעות עשרות אלפי מכוניות מדגם זה, שלא ברור לעת עתה כיצד היעלמותו של הדגם תשפיע על ערכן. עם זאת, בחודשים האחרונים ניכרת בענף הרכב המשומש בישראל יציבות במחירי מכוניות היברידיות, זאת לאור מחירי הדלק הגבוהים.