סגור
רכב חשמלי צ'רי אריזו 8
רכב חשמלי של צ'רי. יצואנית מצטיינת (צילום: יצרן)

נותנת גז: עלייה של 4.5% בייצור הרכב בסין ב-2024

לפי נתונים שפורסמו במדינה, יוצרו בה אשתקד 31.2 מיליון מכוניות; במקביל נרשם זינוק חד בייצוא הרכב - 19.3%; היצואנית המובילה היא צ'רי עם 1.12 מיליון מכוניות

בשנה שעברה יוצרו בסין 31.2 מיליון מכוניות, ומדובר בעלייה של 4.5% ביחס ל-2023, כך עולה מנתוני CAAM, ארגון הגג של יצרני הרכב הסינים המסכמים את 2024. מתוך אותם רכבים שיוצרו אשתקד, 5.589 מיליון רכבים יוצאו מסין, עלייה של 19.3%.
מתוך הרכבים שיוצרו בסין אשתקד, 12.8 מיליון מוגדרים על ידי הממשל הסיני כ"רכב אנרגיה חדשה" או NEV. רכבי אלו מצוידים באמצעי הנעה ירוקים, כלומר חשמליים או בהנעת פלאג אין הייבריד. מדובר בזינוק של 35.5% ביחס ל-2023. מתוך רכבי ה-NEV שיוצרו אשתקד בסין 1.28 מיליון יוצאו - עלייה של 6.7%.
לצד אלה, נתוני ב-CAAM מנתחים גם את היקפי הייצוא של רכבים מסין לפי מותג. לפי הנתונים, צ'רי היא היצואנית הגדולה ביותר, עם 1.12 מיליון מכוניות מתוצרתה שיוצאו אשתקד. יוזכר כי צ'רי, כמו יצרנים סינים אחרים (לדוגמה BYD) נערכת להקמת מפעלים באירופה, בין היתר כדי לעקוף את מכסי המגן שהטיל האיחוד האירופי על יבוא של מכוניות מסין.
במקום השני בהיקף הייצוא מסין נמצא קונצרן SAIC (מקסוס, MG) שייצא מסין אשתקד 929 אלף מכוניות. במקום השלישי נמצאת צ'אנגאן שלאחרונה נכנסה לישראל עם 536 אלף מכוניות ואילו במקום הרביעי נמצאת גרייט וול (אורה) עם 453 אלף מכוניות. דווקא יצרנית הרכב הגדולה בסין BYD נמצאת במקום החמישי עם יצוא של 433 אלף מכוניות.