סגור
יונדאי איוניק 6 חשמלית
יונדאי איוניק 6 חשמלית (צילום: יצרן)

יונדאי חושפת דגם חשמלי חדש: איוניק 6

היצרנית לא שיחררה בינתיים פרטים טכניים על הדגם החדש, אבל כן ידוע שתא הנוסעים יהיה מעוצב בדומה לזה של יונדאי איוניק 5 והוא יצויד במסך 12 אינץ' לנהג - ומסך 12 אינץ' מרכזי. הדגם צפוי להגיע לישראל בעתיד

יונדאי הקוריאנית חושפת את אחד הדגמים החשובים ביותר עבור היצרנית: יונדאי איוניק 6, שהיא, כפי שהשם רומז, אחות גדולה ליונדאי איוניק 5.
בכל הקשור בדגמים החשמליים של יונדאי, היצרנית החליטה על מדיניות של מתן שמות מספר למכוניות השונות (איוניק 5, איוניק 6 וכדומה) והאיוניק 6 היא הדגם החשמלי השני של יונדאי אשר מוצג בהתאם לפילוסופיה זו. באופן מעניין ובשונה מלא מעט יצרנים, כולל טסלה, יונדאי נוקטת במדיניות של הבדלה מוחלטת בין דגמי היצרנית מבחינה עיצובית, כלומר הדגם החדש כלל אינו נושא קווי דימיון כלשהם ליונדאי איוניק 5 ומעוצב בהשראת מכונית תצוגה שיונדאי הציגה לפני כשנתיים - אשר נקראה PROPHECY.
יונדאי נמנעת בשלב זה לחלוטין מלחשוף מידע טכני כלשהו אודות איוניק 6, ולא פרסמה את מימדי המכונית, היצע המנועים שלה או אפילו טווח הנסיעה המשוער ובמקום זאת מסתפקת רק בפרסום של תמונות חיצוניות ספורות ותמונות של חלקו הקדמי של תא הנוסעים. ועם זאת יונדאי כן משחררת מספר מצומצם של פריטי מידע, למשל שתא הנוסעים (בו עושה יונדאי שימוש בחומרים ממוחזרים) יהיה מעוצב בדומה לזה של יונדאי איוניק 5, כלומר יהיה ממוקד סביב הנהג (כלומר מסך עיקרי פונה לנהג), יצויד במסך 12 אינץ' לנהג - ומסך 12 אינץ' מרכזי. בנוסף מציינת יונדאי שהיצרנית בחרה לא להתקין כפתורים בדלתות הרכב לטובת מרחב פנימי וגם שההגה יכלול מנגנון תאורה משלו, אם כי יונדאי אינה מפרטת עדיין באופן מלא באיזו תאורה מדובר. בדומה לאיוניק 5, גם יונדאי איוניק 6 מיועדת להגיע בעתיד לישראל.