סגור
חיפוש

לראשונה: פרארי ממנה מנכ"ל מעולם הטכנולוגיה

בנדטו ויניה מגיע מחברת STMicroelectronics, ספקית רכיבים אלקטרוניים לתעשיית הרכב העולמית ולחברת פיאט בפרט. עיקר האתגר של המנכ"ל החדש יהיה להפוך את פרארי ליצרנית ירוקה

פרארי האיטלקית מודיעה על מינויו של מנכ"ל חדש - בנדטו ויניה (Benedetto Vigna). זה המנכ"ל הראשון של החברה שמגיע מתחום האלקטרוניקה.
ויניה (52) מחליף את לואיס קמיליירי שבעצמו כיהן בתפקיד במשך שנתיים בלבד עד פרישתו בסוף 2020 והחלפתו בידי ג'ון אלקאן, יו"ר FCA.
2 צפייה בגלריה
פרארי מנכ"ל חדש בנדטו ויניה Benedetto Vigna
פרארי מנכ"ל חדש בנדטו ויניה Benedetto Vigna
פרארי מנכ"ל החדש, בנדטו ויניה
(רויטרס)
ויניה מגיע לפרארי מחברת STMicroelectronics, ספקית רכיבים אלקטרוניים לתעשיית הרכב העולמית ולחברת פיאט בפרט.
מינויו של מנכ"ל מתעשיית האלקטרוניקה מעיד על הכיוון שאליו צועדת פרארי. היצרנית האיטלקית החלה את דרכה ב-1939 כבית מלאכה קטן של אנזו פרארי שרק רצה לייצר מכוניות מרוץ ולא להתמקד במכוניות כביש. פרארי הלכה וגדלה עם השנים. ב-1969 נרכש מחצית ממנה בידי פיאט וזו הגדילה בהדרגתיות את אחזקותיה בפרארי עד שלהי שנות השמונים. מאז 2015 פרארי היא חברת אחזקות אשר נסחרת בנפרד מפיאט, בין היתר בגלל חוזקו של המותג שמייצר מכוניות ושפע אביזרים, וגם קבוצת מרוצים שנתחרה בהצלחה באליפות פורמולה 1.
2 צפייה בגלריה
פרארי 488 פיסטה
פרארי 488 פיסטה
פרארי 488 פיסטה
עם זאת, פרארי זקוקה כיום למנכ"ל שמגיע מתחום האלקטרוניקה. הבעיה אינה טמונה בקורונה, אלא דווקא בעובדה שפרארי, בדומה לכל יצרן רכב אחר, חייבת לעמוד בתקנות איכות סביבה.
בניגוד ליצרני רכב כגון מרצדס בנץ, פיג'ו וניסאן, המכוניות של פרארי מיועדות לבצע שתי פעולות בלבד: להיות מהירות וגם יפות. כדי להשיג את התכונות האלה צריך מנועים חזקים ועיצוב קיצוני. עם המנועים החזקים מגיע מחיר בלתי נפרד בדמות רמות זיהום גבוהות ובניגוד לכל יצרניות הרכב העממיות, לפרארי אין יכולת להפחית את הזיהום הממוצע בין קשת הדגמים הנקיים והמזהמים שלה - ולכן היצרנית האיטלקית כבר החלה בפיתוח דגמים היברידיים.
יתרה מזאת, בניגוד לכל היצרנים האחרים, מנועי בנזין חזקים הם חלק בלתי נפרד מה- DNA של יצרנית מכוניות העל ומהווים חלק מזהותה. פיתוח של מערכת הנעה חשמלית חדשה תהיה מן הסתם אסון פיננסי עבור פרארי אשר עלול לא רק לפגוע בהכנסותיה אלא גם להרחיק ממנה לקוחות.
למבורגיני, החברה השכנה סנת'אגאתה כבר הודיעה שתמתין עם פיתוח מנועים חשמליים – זאת למרות שבניגוד לפרארי ללמבורגיני יש את ה"גב" של קבוצת פולקסווגן, כך שעיקר האתגר של ויניה יהיה הפיכתה של פרארי ליצרנית ירוקה.