סגור

האם רכבי טסלה יתייקרו שוב? אלון מאסק מתריע ממחסור בחומרי גלם

"המחירים עולים בעקבות התייקרויות משמעותיות לאורך שרשרת האספקה, במיוחד של חומרי גלם", צייץ מנכ"ל טסלה בתגובה לציוץ של בעל מכונית שהטיח בו: "איני אוהב את הכיוון שאליו הולכת החברה, של העלאת מחירים והסרה של אבזור"


האם טסלה תייקר שוב את מחירי המכוניות? ציוץ של אילון מאסק עשוי בהחלט להכניס את הקונים העתידיים ללחץ: השבוע הודיע מאסק באמצעי התקשורת החביב עליו- טוויטר, כי בדומה ליצרני רכב רבים, טסלה מתמודדת עם מחסור בחומרי גלם ורכיבי אלקטרוניקה. תגובתו של מאסק, לפיה :"המחירים עולים בעקבות עליות מחיר משמעותיות לאורך שרשרת האספקה, במיוחד חומרי גלם". דברי מאסק נמסרו בתגובה לציוץ של בעל טסלה אשר הטיח במאסק כי :"איני אוהב את הכיוון שאליו טסלה הולכת, של העלאת מחירים והסרה של אבזור, למשל התמיכה במושב של מודל Y".

העובדה שבניגוד לרוב יצרני הרכב הגדולים, אילון מאסק מוצא את הזמן להגיב באופן ישיר ועינייני ללקוחותיו היא מיוחדת, אבל גם עלולה להדאיג את מי שיהיה מעוניין לרכוש מכוניות בישראל. בניגוד לרוב ענף הרכב הישראלי אשר מקפיד להעלות מחירים בדייקנות של שעון שוויצרי מדי ינואר (ולרוב מדובר בעליות מחירים) – בטסלה ישראל נוהגים להעלות מחירים ללא התראה מוקדמת ולעתים בין לילה, כפי שקרה כבר פעמיים מאז השקתו של המותג לראשונה בישראל, וכל זאת תוך פחות מחצי שנה מאז כניסתה המתוקשרת של טסלה לשוק הישראלי בדצמבר האחרון. עם זאת, יש להדגיש כי בטסלה הודגש בשתי עליות המחיר, שמחירים שלקוחות שילמו עבור המכונית לא ישתנו, כלומר לקוחות אשר פתחו הזמנה יהנו ממחירים כפי שמופיעים בהזמנתם.
1 צפייה בגלריה
מגרש מכוניות טסלה
מגרש מכוניות טסלה
מכוניות טסלה מחכות לרוכשים בנמל אשדוד
(צילום: פטר קלנר)
כפי שפורסם השבוע בכלכליסט טסלה עצמה נמצאת בעיצומו של מהלך נרחב של מסירת מכוניות שמספרן נאמד באלפים. הערכות מקדימות לגבי מסירות רכב לחודש שעבר קובעות כי היקף המסירות הכולל של שוק הרכב הישראלי נאמד בכ26 אלף מכוניות חדשות – ואילו מסירות טסלה נאמדות בין אלף לאלף חמש מאות מכוניות. בקצב זה תהפוך טסלה 3 במהרה למכונית החשמלית הנמכרת בישראל.