סגור

חברה אוסטרלית מציגה: מכונית מרוץ חשמלית מעופפת

אלודה רייסינג הציגה את איירספידר דור 3, שמיועדת למרוצים אוויריים ותאויש במטיס אנושי; הספק המנועים שלה עומד על 429 כ"ס, כמו טסלה LR 3, אך משקלה 150 ק"ג בלבד; לפי היצרנית, היא מסוגלת להגיע למהירות של 200 קמ"ש

זה מטוס, זו מכונית, זו מכונית מרוץ חשמלית מעופפת? חברת אלודה רייסינג (Alauda Racing) האוסטרלית חשפה השבוע באופן רשמי את איירספידר (Airspeeder) דור 3 - כלי רכב שהיצרנית מגדירה בעצמה כ"מכונית מרוץ חשמלית מעופפת".

ההיגיון מאחורי הדגם החדש של איירספידר לקוח ישירות מעולם מרוצי ה-CUP: אליפויות שבהן כל המתחרים יושבים מאחורי ההגה של כלי רכב זהים, כלומר למשתמש זה או אחר אין יתרון בביצועים, והדבר היחיד שקובע מי ינצח הוא יכולתו של הנהג, או במקרה של איירספידר - הטייס.

2 צפייה בגלריה
רחפן איירספיד אלאודרייסינג
רחפן איירספיד אלאודרייסינג
איירספידר החדש
(צילום: יצרן)

אלודה רייסינג חשפה את איירספידר מוקדם יותר השנה כאב-טיפוס שייועד להטסה בשלט רחוק, אך כעת מודיעה היצרנית שב-2022 יתקיימו מרוצים שבהם הכלים יאוישו במטיסים אנושיים. כלומר בדומה למרוץ מכוניות, זו תהיה תחרות לכל דבר, אך בשונה ממרוצי מכוניות - האליפות תתקיים באוויר.


2 צפייה בגלריה
רחפן איירספיד אלאודרייסינג 2
רחפן איירספיד אלאודרייסינג 2
רחפן איירספידר אלודה רייסינג 2
(צילום: יצרן)

לפי החברה, שתשמח למכור את איירספידר למי שיכול להרשות זאת לעצמו (החברה נמנעת מלחשוף מחיר רשמי), הרכב מבוסס על שלדה מרכזית עשויה סיבי פחמן שסביב ארבע פינותיה מותקנים מנועים ומדחפים, כלומר בדיוק כמו רחפן. הספק המנועים (החשמליים) המשולב הוא 429 כוחות סוס, בערך כמו טסלה 3 LR. אך בעוד משקלה של טסלה חוצה בקלות את רף הטון הבודד, איירספידר שוקל 150 ק"ג בלבד. המשמעות היא, לפי היצרנית, שהכלי מסוגל להגיע בקלות למהירויות של מעל 200 קמ"ש וגם לתמרן במהירות ובחדות כמו רחפן.